Европейската комисия предложи да бъдат разширени правата на клиентите на онлайн магазини. Очаква се подобна мярка да насърчи продажбите в интернет и да доведе до по-ниски цени за потребителите в условията на икономическа криза.
От 27-те страни-членки на ЕС ще се изисква да удължат до две седмици периода, в който потребителите могат да върнат стоката, купена онлайн, съобщава Би Би Си Нюз. В момента този срок е седем дни.
Предвижда се също право на потребителите да изискват връщане на парите при закъснение на доставката или ако стоката е повредена.
Новите правила включват разширяване на ангажиментите по гаранционна поддръжка и замяна на продукти.
Една трета от населението на ЕС, или 150 милиона души, пазарува онлайн. Само 30% от потребителите обаче купуват от чуждестранни онлайн магазини. Цените в различните страни варират за една и съща стока.
Очаква се предложенията на Комисията да бъдат одобрени от Европейския парламент през следващата година.
1 коментар
Този проблем може да бъде решен лесно, ако потребителите използват кредитни карти като разплащателно средство. Това би повишило значително и доверието в електронната търговия.
SummerCart