
Около две трети от компаниите по света изпитват увеличаващо се натоварване на ИТ отделите си. В същото време само една трета от организациите планират да привлекат допълнителен ИТ персонал, сочи проучване на 451 Research, на което се позовава анализ на мрежовия производител Cisco.
Според експертите, в условията на хиперконкуренция към ИТ отделите се поставят изключително високи изисквания. За да се съгласуват бизнес нуждите и наличните ресурси, компаниите се нуждаят от иновативни инструменти за анализ и автоматизация, движеща сила за които са данните, а основата – изкуственият интелект и технологиите за машинно обучение.
Решения от този клас въвежда на пазара Cisco. Те са насочени към подобряване на управлението на потребителите и приложенията в цялата корпоративна мрежа – от университетските и териториалните мрежи до центровете за данни и границите на „интернет на нещата”.
Изкуственият интелект и технологиите за машинно самообучение помагат на предприятията да определят приоритетите при решаването на проблеми, да действат по-активно и изпреварващо, коментират от Cisco. Това ще окаже значително въздействие както върху мрежовите операции, така и върху отговорните за тях ИТ отдели.
Благодарение на автоматизацията и анализа, специалистите и мрежите – в частност, тези на Cisco – ще могат да отговарят на изискванията на утрешния ден, допълват от мрежовата компания пред ComputerWeekly.
4 коментара
Anonymous всъщност вероятно говори за това, че фирмите няма да имат нужда от собствени сървъри със съответните администратори. Истината всъщност е в това, че точно собствената реализация на организацията на фирмата е стратегическото предимство пред конкуренцията. Тези стандартизирани и уеднаквени продукти са подходящи САМО за стартъпи, защото така те си спестяват значими разходи. Ясно е, че така няма да са конкурентни на пазара, но целта на стартъпите не е да са такива, а да създадат подходящата среда в която да могат да се разрастват. Стартъпите обикновено харчат яко парите на инвеститорите си, а нямат сериозни бизнес приходи. Когато пораснат – тогава вече са в състояние да си позволят собствени сървъри.
Всичко това ще отшуми и отмине след като се стандартизират и уеднаквят продуктите и системите. Пазарът ще изчисти динозавърските компании. Бъдещето е на компании без ИТ отдели и ИТ спецове. Не си заслужава човек да си почерня живота с тази неблагодарна ИТ професия.
Хахаха, анонимен, ти сериозно ли?!
Мара от маркетинга и Пена от “сейлс” word-a не могат да си пуснат без ИТ отдела, ти ги засили с анализ на данни и изкуствен интелект да се занимават.
Не знам какви точно стандартизация и уеднаквяване те гонят, но май бъркаш техническата поддръжка за ИТ отдел.
Ще те разочаровам, но тези две понятия нямат нищо общо в дейностите си.
Дейностите на ИТ отделите като анализи на данни и ИИ изискват далеч по-висока квалификация.
А, в настоящия момент точно тези дейности носят най-висока бизнес стойност и правят компаниите по-конкурентоспособни.
Бърза поправка:
Мара и Пена не могат да си пуснат и Word без техническата поддръжка (не ИТ отдела)