TechNews.bg
сигурност

Microsoft се обяви за силен контрол в интернет

Без силен контрол, интернет не може да се развива успешно, смята Microsoft.
Анонимността в мрежата трябва да остане в миналото, посочва Скот Чарни, вицепрезидент и шеф на отдела по сигурност в компанията, във видео обръщение на сайта End-to-End Trust, посветен на проблемите в интернет пространството.
Глобалната мрежа може да съхрани темповете си на растеж, ако бъде по-защитена. Поради възможността потребителите да останат анонимни в интернет, кибер пространството се наводнява с престъпници. Много хора сега дори не знаят какви програми се изпълняват на компютрите им, казва Скот Чарни.
При тези условия, за злонамерени лица не е трудно да заразят компютрите на потребителите. Често хората не знаят с кого общуват в мрежата, дали дадено електронно писмо съдържа вредоносни файлове и могат ли да вярват на сайтовете, които посещават.
Не за първи път представители на Microsoft се обявяват за по-силен контрол и създаване на доверие в интернет. Миналата година, по време на конференция за сигурност RSA, ръководителят по изследвания и стратегии в компанията Крег Манди обяви началото на инициативата End-to-End Trust. Скот Чарни продължи темата на започналата днес аналогична конференция.
Продуктите на Microsoft най-често са обект на кибер атаки. Всеки месец компанията пуска обновления и кръпки за уязвимости в своите най-популярни приложения като Office и Internet Explorer.
Microsoft не щади усилия, за да привлече към решаване на проблема със сигурността в мрежата други компании, правоохранителни органи и организации, работещи в тази област.
През септември миналата година софтуерният гигант се обърна за съдействие към групата Internet Safety Technical Task Force, която се опитва да направи интернет безопасно място за децата. Microsoft си сътрудничи по проблемите с анонимността в интерент и с правителствата на редица страни.
В България Microsoft е инициатор на кампанията „Децата безопасно в Интернет”, която в последното си издание постави фокуса и върху родителите, с цел да ги информира как по-ефективно да предпазват децата си, докато сърфират в интернет.

още от категорията

7 въпроса, които да зададем на Cybersecurity Forum 2025

Мария Малцева

Повече роботи, отколкото хора, посещават онлайн магазините

TechNews.bg

Съмнения за кибератака витаят около срива на иберийската електромрежа

TechNews.bg

DDoS атаките: тенденция към хипер-обем през 2025 г.

TechNews.bg

Основателите на СуперХостинг започват нов, глобален проект

TechNews.bg

Месец след придобиването: най-опасният период за ИТ сигурността

TechNews.bg

3 коментара

task_struct 21/04/2009 at 13:28

според мен имат и още 1 цел: Да могат по-лесно и точно да си насочват рекламата, към потребители, за който се знае че ще са заинтересовани

Отговор
Avatar 20/04/2009 at 20:16

M$ не могат да си оправят проблемите, затова искат да се знае кой им ги открива и използва 🙂

Отговор
ИТ 20/04/2009 at 18:18

Майкрософт да наблегне по-скоро върху мотото – Софтуер без бъгове. Защото първите, които въведоха сервиз паковете бяха те. Преди това такова чудо нямаше. Сега заради практика дори телефоните трябва да си префлашваме при пореден бъг.

Отговор

Коментари