TechNews.bg
водещи новиниизкуствен интелектноваторскиновинитоп новини

Google внедрява Gemini 2.0 в търсенето

Премиум абонатите на Google първи ще тестват усъвършенствани AI отговори в търсенето с риск от „халюцинации” (снимка: CC0 Public Domain)

Google обяви голяма актуализация на своята търсачка, като интегрира AI модела Gemini 2.0 в нея. Новата технология с изкуствен интелект ще отговаря на сложни въпроси, включително проблеми с програмирането и математиката, предоставяйки на потребителите „незабавна експертиза”.

Отзивите на изкуствения интелект, генерирани от Gemini 2.0, ще продължат да се поставят над традиционните връзки към уеб страници – ход, който беше въведен през май 2023 г., отбелязва TechXplore.

В същото време Google подготвя една от най-значимите промени в интерфейса на търсачката в цялата си история – постепенното въвеждане на „AI режим”. В този режим системата ще генерира по-подробни отговори, ставайки „по-разговорна”. Google обаче предупреждава, че това ще увеличи риска от „халюцинации” – ситуации, при които AI предоставя невярна информация.

„Както при всеки AI продукт на ранен етап, ние не винаги ще бъдем перфектни”, каза вицепрезидентът по продуктите Роби Щайн в блог публикация. Той призна, че отговорите на AI могат случайно да „имитират личността на човек или да отразяват определено мнение”. За да се сведат до минимум грешките в области като медицина и финанси, са въведени „засилени ограничения”.

„AI режимът” първоначално ще бъде достъпен само в секцията Labs като експериментална функция за абонати на Google One AI Premium ($20 на месец). Компанията подчертава, че тестването е необходимо за усъвършенстване на системата, но анализаторите очакват технологията да стане публично достъпна в бъдеще – това е отговор на предизвикателствата от страна на конкурентите.

Промените засилват страховете сред издателите, че резюметата от AI ще намалят кликванията, лишавайки сайтовете от трафик и приходи от реклама. Google опровергава това – напротив, AI резюметата „стимулират любопитството на потребителите”, подтиквайки ги да задават повече въпроси и в крайна сметка да кликват повече върху уеб ресурси на трети страни, твърди компанията.

Издателите обаче се съмняват в това: според тях, основният бенефициент ще остане самата корпорация, чиято годишна рекламна печалба надхвърля 260 милиарда долара, отбелязва TechXplore.

Използването на AI може също да засили антитръстовия натиск срещу Google. През 2023 г. федерален съд на САЩ обяви търсачката за монополист, а Министерството на правосъдието настоява за разделяне на компанията, включително продажба на браузъра Chrome. Изслушванията по делото, което може да включва отделен въпрос за използването на AI, ще започнат във Вашингтон следващия месец.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Коментари