
Иновациите в комуникациите и ролята на изкуствения интелект бяха във фокуса на тазгодишната световна среща на PR лидери в Давос, организирана от Асоциацията на Световния комуникационен форум (WCFA).
Над 100 участници от повече от 20 държави в Европа, Азия, Африка и Северна Америка – сред тях водещи комуникационни експерти, изпълнителни директори, академици и политически съветници – се включиха в Davos Communications Summit & Awards 2025. Форумът се провежда ежегодно от 2010 г. в различни бизнес столици, като тази година през април домакин беше Конгресният център в Давос, съобщиха от M3 Communications Group.
Двудневната програма включваше речи и панели по ключови теми – от интеграцията на изкуствения интелект и изграждането на доверие в публичните институции до етичната отговорност и ролята на PR в политиката и бизнеса. Сред водещите говорители бяха Максим Бехар, президент на WCFA и домакин на форума, Пол Холмс, основател на PRovoke Media, Лорд Евънс от Сийланд, член на Камарата на лордовете и бивш генерален секретар на британската Лейбъристка партия, Мери Бет Уест, стратег и етичен консултант в комуникациите.
„Форумът не просто отрази къде се намира комуникационната индустрия днес – той очерта какво ни очаква. От дигиталната трансформация до бъдещите тенденции и изкуствения интелект – видяхме само началото на това, което ще оформи следващото десетилетие”, заяви президентът на WCFA Максим Бехар.
Пол Холмс подчерта, че съвременният PR далеч надхвърля рамките на писане на прессъобщения и управление на медийни взаимоотношения. Днес професията изисква от комуникационните експерти визионерско мислене, дълбоко разбиране на глобалните процеси, способност за стратегическо консултиране на лидери в кризисни ситуации и активна защита на репутацията в динамична и непредвидима среда.
Той предупреди, че макар инструментите на изкуствения интелект да улесняват рутинните задачи, те носят риск от ерозия на критичното мислене – ключово умение, без което PR професионалистите не могат да бъдат ефективни.
Лорд Евънс от Сийланд подчерта, че истинското влияние се изгражда тогава, когато комуникацията е в съответствие с ценностите и идентичността на аудиторията. Позовавайки се на концепцията за „каузалната фуния”, той обясни, че решенията – било то политически или корпоративни – не се вземат изолирано, а са резултат от натрупани влияния като културна среда, социална принадлежност и лични вярвания.
Според него, ефективните комуникации трябва да достигат до хората там, където се коренят техните ценности – не просто в пространствата, където кампаниите са видими.
В първата на живо церемония по награждаване на „Davos Communications Awards 2025” бяха отличени постижения в 24 категории на стратегическите комуникации.