TechNews.bg
бизнес

М-Тел обяви над 6% спад на приходите

Приходите на М-Тел през третото тримесечие бележат спад с 6,6% спрямо същия период на миналата година. В периода юли-септември операторът отчита приходи от 131,2 млн. евро, докато година по-рано постигна 140,4 млн. евро.

М-ТЕЛ – ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ
  Q3`11
Q3`10 Промяна  
Приходи, млн. евро
131,2
140,4
-6,6%
 
Печалба, млн. евро 68,3 77,1 -11,7%  
Източник: М-Тел

Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) е намаляла с 11,7% за отчетния период – от 77,3 млн. евро през Q3‘10 на  68,3 млн. евро през Q3‘11, сочи финансовият доклад на компанията.

За  първите девет месеца на 2011 приходите на телекома отбелязват спад от 5,4% до 395,1 милиона евро. Сравнимите стойности на EBITDA спадат с 10,1% спрямо същия период на миналата години до 203,8 милиона евро.

М-Тел отдава тези резултати на „ожесточената конкуренция” и „сериозния ценови натиск”. Неблагоприятните икономически условия водят, според оператора, до занижено потребление на комуникационни услуги.

В допълнение, приложената регулация се отразява негативно върху цените за взаимно свързване, посочват още от М-Тел. Освен това в отчета са включени разходи за придобиване на двата фиксирани оптични оператора през първото тримесечие на 2011 година.

М-Тел отчита и успехи. Така например, през третото тримесечие броят на клиентите на мобилни услуги се повишава с над 55 хиляди  или 1,1% до приблизително 5,3 милиона.

Абонатите на договор отбелязват ръст от почти 10% до 67,6% от общата клиентска база или 3,576 милиона клиенти. Активното търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет с 81,6% до повече от 177 600.

още от категорията

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Съхранението на енергия с батерии в Европа се забавя

TechNews.bg

Google инвестира в три нови атомни електроцентрали

TechNews.bg

БАИТ създаде работна група за изкуствен интелект

TechNews.bg

Умната фабрика на Schneider Electric в Пловдив с нов директор

TechNews.bg

17 коментара

Петър М. 21/11/2011 at 17:15

Това стана много модерно да не се чете договора напоследък и след това да се обвиняват компаниите. Само в смотана държава като БГ може да има такъв манталитет.

Отговор
Краси Велчев 21/11/2011 at 16:01

Какво значи премълчаване на условията по договора – такова нещо няма. Условията по договора не се говорят, а се четат. Ако не си чел си е твой проблема.

Отговор
до Harry 21/11/2011 at 15:35

Братле ти не знаеш какво говориш xD Кой се е устил бе… Глобул са пред фалит заедно с Виваком.

Отговор
Karisma 21/11/2011 at 15:01

Telefunken , за виваком или за глобул работиш ?

Отговор
Работника 21/11/2011 at 14:29

Според мен само 6% в криза и като се има предвид, че имаха проблематична зима са си направо нищо. А и не е ясно тия данни колко са точни. Други данни показват, че имат прираст на клиенти.

Отговор
Марги 16/11/2011 at 16:32

последните йм оферти явно са съблазнили потребителите и това е рефлектирало върху нарастването на клиентската база, спада на приходите е напълно обясним, в тая криза все още пестим времето си на разговори.

Отговор
Вики 16/11/2011 at 10:12

спор няма, че са доста активни по отношение на това което предлагат, напоследък излезнаха с доста атрактивни предложения и това е рефлектирало положително, увеличавайки клиентската си база, що се касае до намаляване на приходите кризата просто си казва думата.

Отговор
Калин 16/11/2011 at 00:36

Така е, кризата си е криза и засегна абсолютно всеки един сектор…..кой не си прави са сметка за всеки лев!?!Единственото хубаво нещо е че от цялата тази конкуренция излязоха доста изгодни оферти, а за мен мтел си остава най-стабилния телеком.

Отговор
Ива 15/11/2011 at 16:22

няма как- кризата засяга всички, нормално е приходите да спаднат, но все пак нарастването на клиентите си има обяснение, в последно време вложиха доста усилия за подобряване на услугите си и това дава резултати.

Отговор
Марина 15/11/2011 at 14:06

нарастването на клиентската база си има обяснение, а именно в това че последните месеци са активираха доста от към гледна точка на изгодни оферти и промоции.

Отговор
анонимно 15/11/2011 at 13:54

Относно това:
Така например, през третото тримесечие броят на клиентите на мобилни услуги се повишава с над 55 хиляди
Ами ясно е защо – защото въведохте измислената мобилна компания bob, която всъщност са си Mtel. Защо не кажат, обаче преди това (примерно второто тримесечие) колко хиляди абонати изтърваха?

Отговор
Harry 15/11/2011 at 13:03

Мен се опитваха да ме извозят, но не успяха. После докато разтрогна ми правеха такива въртели …. Накрая успях да разтрогна и вече съм спокоен.
Ментел ми даваха 1500 мин към 12 номера, … Глобул ми дадоха 1500 мин. към всички глобули …
Радвам се че все повече хора се усещат.

Отговор
Слав 15/11/2011 at 12:10

Аз също не съм имал проблеми с напомпани сметки. Въпреки проблемите които имаха все още съм техен абонат и не смятам да ги сменям, защото всеки греши и надявам се се учат от грешката си. Относно премълчаването и спестяването на някои условия от договорите, тва го правят и трите оператора. Българина трябва да се научи да си проучва нещата и да чете внимателно договорите.

Отговор
divoto65 15/11/2011 at 11:15

И аз не съм бил ощетяван с нереални сметки, но ме дразни мръснишкото поведение, че се опитват да те прецакат на всяка крачка, по всякакъв начин.

Отговор
Веселин Василев 15/11/2011 at 10:38

Аз не съм бил ощетяван с нереални сметки, за разлика от други абонати, но ме дразни отношението им към клиента и че на всяка крачка се опитват да те прецакат било то с премълчаване на част от условията по договора, било то с умишлено подвеждане…
Затова и се отказах от тях – вече втори месец, откакто не съм на договор и изпитват огромно облекчение от това.

Отговор
а 14/11/2011 at 23:01

Така например, през третото тримесечие броят на клиентите на мобилни услуги се повишава с над 55 хиляди или 1,1% до приблизително 5,3 милиона.

Тези изобщо изваждат ли абунаците, които се отказват от услугите им и преминават на друг оператор??!

Отговор
Telefunken 14/11/2011 at 17:51

МутраТел, алооо, вече не са 90-те години и не сте монополисти. За кви се мислите? Усрахте си услугите тотално и станахте жалки смешници, а конкуренцията ви била виновна – ми мноо ясно. Много хора се отказаха от простотиите ви. Айде да ви е честита новата система за обслужване, която ви срина тотално рейтинга.

Отговор

Коментари