TechNews.bg
водещи новиние-обществол@йфновини

Гледаме най-много телевизия в Европа

Българите прекарват най-много време пред телевизора – 4 ч. и 8 мин. на ден – повече от всички европейци, които гледат телевизия средно по 3 ч. и 7 мин. , сочи проучването Samsung Techonomic Index 2015.

Средно 20 устройства притежава едно българско домакинство, което е повече от показателя за Европа – 19 устройства. Използваме лаптопи средно по 3 ч. и 44 мин. на ден, е друг любопитен факт от проучването, проведено в 18 европейски страни.

Почти три четвърти (72%) от българите редовно гледат онлайн телевизия, филми или видео съдържание, сравнено с 54% от европейците. 30% от домакинствата в България са платили през последния месец за достъп до филми онлайн, сравнено с 24% от домакинствата в Европа.

Домакинствата харчат повече за образователни материали, отколкото за игри за мобилни устройства
Домакинствата харчат повече за образователни материали, отколкото за игри за мобилни устройства (източник: Samsung Techonomic Index)

Дигиталните книги и публикации също са популярни, като почти близо половината от българите (43%) избират да ги четат поне веднъж седмично. Един на всеки четирима българи (27%) плаща за дигитални книги, списания и др., сравнено с един от всеки петима европейци (21%).

91,6% от българите участват в дейности в социалните мрежи, в сравнение със 74,5% средно за Европа, сочат още резултатите от проучването. Същевременно, нарастват инвестициите в дигитално образование, докато времето, прекарано в игри на мобилните устройства, намалява.

79% от анкетираните използват образователно съдържание, сравнено с 65% за игри или приложения за забавление. 61% от домакинствата са платили за достъп до образователно съдържание през последния месец, в сравнение с 46% за игри или приложения за забавление, твърди изследването.

Месечно домакинствата харчат повече за образователни материали (19,40 лв.), отколкото за игри за мобилни устройства (14,83 лв.) и материали за забавление като книги (15,18 лв.), сваляне на филми (14,16 лв.) и сваляне на музика (14,04 лв.). В един стандартен ден 35% от участниците в проучването прекарват средно поне час, посветени на образователен материал.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

2 коментара

edin 05/07/2015 at 14:47

Затова в телевизии в България се инвестират милиони.Целта е ясна – манипулация и форматиране на хората,насочването им е удобна за някои посока.Надеждата ми е в младите,които не гледат телевизия и вероятността да бъдат манипулирани е малка.

Отговор
Anonymous 02/07/2015 at 10:14

Нормално е, беден народ, нито по кафета нито по заведения да ходи. Дори от скука да вземе деца да прави пак няма да се получи

Отговор

Коментари