TechNews.bg
актуалноновини

Милиарди долари потънаха в Uber

Uber шокира инвеститорите с рекордни загуби през първото полугодие, които се обясняват с дотирането на шофьорите и жестоката конкуренция
Uber шокира инвеститорите с рекордни загуби през първото полугодие, които се обясняват с дотирането на шофьорите и жестоката конкуренция

Рекордни загуби обяви компанията за таксиметрови услуги Uber Technologies. Според анализатори, подобно нещо се наблюдава рядко сред частните компании и случаят е безпрецедентен.

През второто тримесечие на финансовата 2016 г. компанията губи пари дори на родна почва – в САЩ, където доскоро беше печеливша. Като цяло, загубите на Uber за тримесечието възлизат на 750 млн. долара ($100 млн. в САЩ), спрямо $520 млн. за предходните три месеца, т.е. сумарната загуба за полугодието е 1,27 млрд. долара.

Приходите от поръчки са донесли на Uber над 5 млрд. долара през второто тримесечие, по данни на Блумбърг. Къде са потънали обаче тези пари? Финансовият шеф на компанията обяснява загубите с продължаващото дотиране на шофьорите, както и с ценовата война с конкурентите.

През миналата година загубите от глобалния бизнес на Uber са не по-малко от $2 млрд. Същевременно високотехнологичната компания за таксиметрови услуги е оценена от инвеститорите на $69 млрд.

Uber все още не е публична компания. В нея са вложили пари десетки фондове, банки и частни лица, а сред инвеститорите личат имената на Benchmark Capital, Goldman Sachs Group и шефа на Amazon.com Джеф Безос. Досега, в седемгодишната си история, Uber e загубила не по-малко от 4 милиарда долара.

Според проф. Асуат Дамодоред от бизнес катедрата на Нюйоркския университет, на пръсти се броят технологичните компании, които са загубили толкова много пари за толкова кратко време. По неговите думи, за частен бизнес със сериозно финансиране като Uber това е безпрецедентен случай.

Напоследък Uber е принудена да води жестока ценова война с конкурентите, като най-сериозният от тях е Lyft в САЩ. В отчета си пред инвеститорите компанията твърди, че контролира около 84-87% от пазара в САЩ. Според някои анализатори, ценовата война ще причини минимум още едно или две тримесечия на загуба за Uber.

Бизнесът на Lyft, който е значително по-малък, също е губещ, но не с темповете на Uber. Компанията губи по около 50 милиона долара на месец. Докато през юли Uber е обслужила около 62 милиона заявки, то на Lyft се падат около 13,9 милиона.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

3 коментара

:о) 29/08/2016 at 09:17

Всяка незаконна пералня за пари губи и затваря след известен период от време.
Дъмпингарите от Юбер не правят изключение.

Отговор
Фофу 27/08/2016 at 20:26

Ау не мой тъй, някой ще помисли, че говориш за началниците си, дето си поделиха КТБ. И дорде видиш си останал без доход.

Отговор
Anonymous 27/08/2016 at 10:20

Ауууу един мошеници реват, че губели пари, които са крали и прали ….

Отговор

Коментари