
(снимка: Mahle видео)
Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% – нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е.
Инженерите на Mahle са разработили първия двигател, който не използва редки земни материали и магнити. Отличителна черта на новия електромотор е и високият му КПД, който се оценява на около 95%.
В момента двигателят е в последен етап на разработка, съобщава Motor1.com. Технологичният пробив се свежда не само до по-екологичен двигател – той също е по-икономичен и по-безопасен, според разработчика.
Интересното е, че ефективността от 95% е показател, който преди това беше постигнат само от автомобили на Формула Е. В същото време разработчиците изтъкват дълготрайността на двигателя. Това е възможно благодарение на безконтактното предаване на електрически ток между въртящи се и неподвижни части вътре в двигателя.

(снимка: Mahle)
Към момента все още няма информация за това колко скоро новият мотор ще стане част от серийно произвеждано електрическо превозно средство.
45 коментара
01001001
20/05/2021 13:10
Много си прав.
За всички вас нещо интересно.Изобретението на Шкондин.Велосипед мотор генератор.
За кой ли път неща направени преди 30-50 години ги представят за нови!
Много гениални хора които направили важни открития, имали неоценими приноси към науката, технологията, изкуствата, етиката и т.н., като цяло към човешката цивилизация които още се са валидни и се възползват, са умрели в бедност и самота, а някои даже непризнати или забравени.
С кражба да богатееш, да си го пазиш и да се възполваш от краденото доста време не значи че си много умен. Но за съжаление в човешките общества почти няма справедливост, и везната на богинята е в полза на силните на деня.
Българският народ много друдни времена е преживял и много скъпи цени е плащал поради предатели и недостойни или назначени вожди, крале; изкуствени, полировани лидери , но все пак е оцелял и ще оцелева пак, ако не се самозабравяме и не губиме ценностите си, и да си имаме дълбоката държавата с достойни, верни, оброзавани ителигентни, винаги готови за саможертва безименни герои и ясни, разумни цели, мисии, визии към бъдещето; на който не може де се влияе, и не може да бъде разкрит.
Само незнам като сме най умни в целия свят,защо сме най бедни
Защото не сме най умни. На последно място ли сме в Европа? Това означава, че сме най малко умни.
Тъпак!
Симо 19/05/2021 11:14 Оф това дето много разбира, нещо мозъка му свързал на късо.
На късо са асинхроните променливо токови електродвигатели с така нарачения кафезен ротор. Тук се говори за постоянно токов електродвигател.
тия журналисти нещо не са разбрали може да са разработили мотор без батерия защото мотор без магнит има отдавна.
То и сега нямат магнити! Ротор свързан на късо.
ПРЕДИ 25 ГОДИНИ ВОЗИХ ДО КНЯЖЕВО ЕДИН КЛИЕНТ С ТАКСИТО КОИТО БЕШЕ СЪЗДАЛ ТАКЪВ ДВИГАТЕЛ ТОЙ Е ВЪЗМОЖНО ДА ДА ИМ ГО Е ПОДАРИЛ НА НЕМЦИТЕ КАКТО НАВРЕМЕТО WÜRFEL ТРАКИЙСКИ ПРОСВЕТИТЕЛ ИМ СЪЗДАЛ АЗБУКАТА НА НЕМЦИТЕ!
BAMBAM 18/05/2021 14:41 Хайде обратно в дупката от която си изпълзял. Нямаш място тук.
Като чета коментарите разбирам колко по-умна нация сме от другите народи и българче да се наричам първа радост е за мене
едничка
Шпецовете хайде кротнете и малко се позамислете, дали немци ще се правят на експерти ако наистина няма нещо за казване.
Първо електромотора е постояннотоков. Така, че асинхронните глупости и прахосмукачките отпадат. Макар, че четковите променливо-токови ставаха и за постояннототкови, не помня обаче дали само серийните. Второ е безчетков. А безчетков постояннотоков електромотор има само във вариант със статор с постоянни магнити и вътрешни контролни вериги за електронно превключване на роторните вериги, което замества механичното превключване осигурено от комутаторите и четките. Включва и сензори на Хол (или Хал, както искате).
Тук (ако изгледате и видеото) се говори за постояннотокова машина със стандатен (електромагнитен) статор както са четковите, но без четки. Енергията се подава във формата на променлив ток чрез някакъв вариант на въртящ се трансформатор. После се изправя и се подава към ротора и статора. Като не рабрах дали ползва аналогични контролни вериги за превключване.
Фифи ……, абе ….оти не се прибираш дома……, на Марс …!!! Езика ти е някакси ..
.хвърчащ…. !!!???
Скрий се.
Правилно колега
Благодарности за всички от сайта, неговите читатели и свестните коментатори, а за мозъчни болните им пожелавам здраве.
Браво, много ги разбирате. Жена ми от кога има сушоар без нищо движещо и с дупка в средата, да се чудиш на магия ли работи
Напълно сте прав, тия журналюги,за кой път откриват топлата вода, а тя била открита преди хиляди години
Dyson-ът е готин, но е с електромагнити 🙂
Бааа…..туй на къв език беше..на свински или телешки… Този прототип уважаеми селянино е от преди 10г разработка . Но няма значение.мислете си че току що открихте топлата вода…
Баааа, то големи експерти и специалисти сте бре. Всичко знаете и ви е ясно и то години преди немските инженери. Да се чуди човек , кво прайте в Люлин пред блока , що не сте в Германия да преподавате в некой университет. Хахахахахах
Добре го каза хахахахахахахахаха
Лелииии изобретили са асинхронния двигател……
Много точно казано.
На последък се напълни с подобни “велики изобретения”
МОЩЕН ЕЛЕКТРОСТАТИЧЕН МОТОР С 95% ЕФЕКТИВНОСТ
10 януари 2014
Електростатичният мотор с висока мощност се състои от ротор, статор и вал. Много електроди са разположени върху ротора и статора. Електрическият заряд се наелектризира при този електрод и валът се върти от привличането и отблъскването на тези електроди.
Възможно е да се контролира работата на мотора чрез контролиране на времето, което променя електрическия заряд, впечатлен от електрод. Това е изображение, което показва състоянието на електрическия заряд на електрода върху ротор и статор.
Той се противопоставя, когато полярността на електрода върху ротор и статор е +, +, – и -. И се дърпа един срещу друг, когато полярността е противоположна. Чрез промяна на полярността на електрода върху ротор с достатъчно време, е възможен контрол на скоростта на въртене, спирачката, задвижването от двигателя.
Не съм сигурен, че електростатичният двигател е правилната терминология, която да се използва с тази технология, тъй като повечето експериментатори може да имат различни идеи и концепции за това какво е електростатичен двигател. Ефективността на този малък двигател обаче е много впечатляваща и отваря много врати за разработчиците, където леката голяма мощност е от съществено значение.
Бих искал да видя докъде могат да прокарат тази технология и колко голям двигател може да бъде разработен. Сигурен съм, че в картината се появяват много други динамики, за които съм достатъчно квалифициран да коментирам или дори знам.
Силно препоръчвам да посетите сайта, тъй като те имат вградени видеоклипове и много повече информация за тестване и производителност.
Абе и името ти е марсианско …..някаква анонимна мишка….!!!???
Ми той и моторът на моята прахосмукачка няма магнити и редки елементи и със сигурност КПД-то на мотора е над 90%. Не говоря за смукателната сила.
Колега, тия немци там в тая фирма, са поне 10 пъти по-умни от тебе. Аре стига си плещил глупости.
Глупости в/у щуротии “създадоха”, а пък то било отдавна вече създадено… На всеки, който е учил електротехника това му е известно.