TechNews.bg
водещи новининовинитехнологии

Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95%

Новият тягов двигател от Mahle e компактен и без магнити и редки земни елементи
(снимка: Mahle видео)

Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% – нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е.

Инженерите на Mahle са разработили първия двигател, който не използва редки земни материали и магнити. Отличителна черта на новия електромотор е и високият му КПД, който се оценява на около 95%.

В момента двигателят е в последен етап на разработка, съобщава Motor1.com. Технологичният пробив се свежда не само до по-екологичен двигател – той също е по-икономичен и по-безопасен, според разработчика.

Интересното е, че ефективността от 95% е показател, който преди това беше постигнат само от автомобили на Формула Е. В същото време разработчиците изтъкват дълготрайността на двигателя. Това е възможно благодарение на безконтактното предаване на електрически ток между въртящи се и неподвижни части вътре в двигателя.

Новият двигател има предимства, които досега не бяха комбинирани в продукт от този тип
(снимка: Mahle)

Към момента все още няма информация за това колко скоро новият мотор ще стане част от серийно произвеждано електрическо превозно средство.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

45 коментара

Грозданов 24/05/2021 at 21:55

01001001
20/05/2021 13:10
Много си прав.

Отговор
Anonymous 22/05/2021 at 09:16

За всички вас нещо интересно.Изобретението на Шкондин.Велосипед мотор генератор.

Отговор
Електрончо 21/05/2021 at 22:13

За кой ли път неща направени преди 30-50 години ги представят за нови!

Отговор
01001001 20/05/2021 at 13:10

Много гениални хора които направили важни открития, имали неоценими приноси към науката, технологията, изкуствата, етиката и т.н., като цяло към човешката цивилизация които още се са валидни и се възползват, са умрели в бедност и самота, а някои даже непризнати или забравени.
С кражба да богатееш, да си го пазиш и да се възполваш от краденото доста време не значи че си много умен. Но за съжаление в човешките общества почти няма справедливост, и везната на богинята е в полза на силните на деня.
Българският народ много друдни времена е преживял и много скъпи цени е плащал поради предатели и недостойни или назначени вожди, крале; изкуствени, полировани лидери , но все пак е оцелял и ще оцелева пак, ако не се самозабравяме и не губиме ценностите си, и да си имаме дълбоката държавата с достойни, верни, оброзавани ителигентни, винаги готови за саможертва безименни герои и ясни, разумни цели, мисии, визии към бъдещето; на който не може де се влияе, и не може да бъде разкрит.

Отговор
Пламен 20/05/2021 at 10:31

Само незнам като сме най умни в целия свят,защо сме най бедни

Отговор
Никола Николов 20/05/2021 at 10:47

Защото не сме най умни. На последно място ли сме в Европа? Това означава, че сме най малко умни.

Отговор
Anonymous 22/05/2021 at 16:36

Тъпак!

Отговор
Фофу 19/05/2021 at 19:51

Симо 19/05/2021 11:14 Оф това дето много разбира, нещо мозъка му свързал на късо.
На късо са асинхроните променливо токови електродвигатели с така нарачения кафезен ротор. Тук се говори за постоянно токов електродвигател.

Отговор
Аууу 19/05/2021 at 13:30

тия журналисти нещо не са разбрали може да са разработили мотор без батерия защото мотор без магнит има отдавна.

Отговор
Симо 19/05/2021 at 11:14

То и сега нямат магнити! Ротор свързан на късо.

Отговор
ИВАНЧО 19/05/2021 at 01:39

ПРЕДИ 25 ГОДИНИ ВОЗИХ ДО КНЯЖЕВО ЕДИН КЛИЕНТ С ТАКСИТО КОИТО БЕШЕ СЪЗДАЛ ТАКЪВ ДВИГАТЕЛ ТОЙ Е ВЪЗМОЖНО ДА ДА ИМ ГО Е ПОДАРИЛ НА НЕМЦИТЕ КАКТО НАВРЕМЕТО WÜRFEL ТРАКИЙСКИ ПРОСВЕТИТЕЛ ИМ СЪЗДАЛ АЗБУКАТА НА НЕМЦИТЕ!

Отговор
Фофу 18/05/2021 at 17:38

BAMBAM 18/05/2021 14:41 Хайде обратно в дупката от която си изпълзял. Нямаш място тук.

Отговор
Джуджето Хаяско 18/05/2021 at 09:23

Като чета коментарите разбирам колко по-умна нация сме от другите народи и българче да се наричам първа радост е за мене

Отговор
Каско 21/05/2021 at 00:28

едничка

Отговор
Фофу 18/05/2021 at 09:18

Шпецовете хайде кротнете и малко се позамислете, дали немци ще се правят на експерти ако наистина няма нещо за казване.

Първо електромотора е постояннотоков. Така, че асинхронните глупости и прахосмукачките отпадат. Макар, че четковите променливо-токови ставаха и за постояннототкови, не помня обаче дали само серийните. Второ е безчетков. А безчетков постояннотоков електромотор има само във вариант със статор с постоянни магнити и вътрешни контролни вериги за електронно превключване на роторните вериги, което замества механичното превключване осигурено от комутаторите и четките. Включва и сензори на Хол (или Хал, както искате).

Тук (ако изгледате и видеото) се говори за постояннотокова машина със стандатен (електромагнитен) статор както са четковите, но без четки. Енергията се подава във формата на променлив ток чрез някакъв вариант на въртящ се трансформатор. После се изправя и се подава към ротора и статора. Като не рабрах дали ползва аналогични контролни вериги за превключване.

Отговор
Anonymous 18/05/2021 at 13:51
Отговор
BAMBAM 18/05/2021 at 14:41

Фифи ……, абе ….оти не се прибираш дома……, на Марс …!!! Езика ти е някакси ..
.хвърчащ…. !!!???

Отговор
Proace 18/05/2021 at 23:01

Скрий се.

Отговор
Anonymous 19/05/2021 at 19:00

Правилно колега

Отговор
. 18/05/2021 at 09:07

Благодарности за всички от сайта, неговите читатели и свестните коментатори, а за мозъчни болните им пожелавам здраве.

Отговор
Жичкаджията 17/05/2021 at 22:40

Браво, много ги разбирате. Жена ми от кога има сушоар без нищо движещо и с дупка в средата, да се чудиш на магия ли работи

Отговор
Еди кой си 17/05/2021 at 23:28

Напълно сте прав, тия журналюги,за кой път откриват топлата вода, а тя била открита преди хиляди години

Отговор
Н 24/05/2021 at 06:53

Dyson-ът е готин, но е с електромагнити 🙂

Отговор
Бх 17/05/2021 at 22:39

Бааа…..туй на къв език беше..на свински или телешки… Този прототип уважаеми селянино е от преди 10г разработка . Но няма значение.мислете си че току що открихте топлата вода…

Отговор
Аууууу 17/05/2021 at 21:28

Баааа, то големи експерти и специалисти сте бре. Всичко знаете и ви е ясно и то години преди немските инженери. Да се чуди човек , кво прайте в Люлин пред блока , що не сте в Германия да преподавате в некой университет. Хахахахахах

Отговор
Еди кой си 17/05/2021 at 23:28
Отговор
Бре бре бре 18/05/2021 at 20:48

Добре го каза хахахахахахахахаха

Отговор
Иво 17/05/2021 at 19:05

Лелииии изобретили са асинхронния двигател……

Отговор
Radiko 17/05/2021 at 23:01

Много точно казано.
На последък се напълни с подобни “велики изобретения”

Отговор
Anonymous 17/05/2021 at 13:50

МОЩЕН ЕЛЕКТРОСТАТИЧЕН МОТОР С 95% ЕФЕКТИВНОСТ

10 януари 2014

Електростатичният мотор с висока мощност се състои от ротор, статор и вал. Много електроди са разположени върху ротора и статора. Електрическият заряд се наелектризира при този електрод и валът се върти от привличането и отблъскването на тези електроди.
Възможно е да се контролира работата на мотора чрез контролиране на времето, което променя електрическия заряд, впечатлен от електрод. Това е изображение, което показва състоянието на електрическия заряд на електрода върху ротор и статор.
Той се противопоставя, когато полярността на електрода върху ротор и статор е +, +, – и -. И се дърпа един срещу друг, когато полярността е противоположна. Чрез промяна на полярността на електрода върху ротор с достатъчно време, е възможен контрол на скоростта на въртене, спирачката, задвижването от двигателя.

Не съм сигурен, че електростатичният двигател е правилната терминология, която да се използва с тази технология, тъй като повечето експериментатори може да имат различни идеи и концепции за това какво е електростатичен двигател. Ефективността на този малък двигател обаче е много впечатляваща и отваря много врати за разработчиците, където леката голяма мощност е от съществено значение.

Бих искал да видя докъде могат да прокарат тази технология и колко голям двигател може да бъде разработен. Сигурен съм, че в картината се появяват много други динамики, за които съм достатъчно квалифициран да коментирам или дори знам.

Силно препоръчвам да посетите сайта, тъй като те имат вградени видеоклипове и много повече информация за тестване и производителност.

Отговор
BAMBAM 18/05/2021 at 14:45

Абе и името ти е марсианско …..някаква анонимна мишка….!!!???

Отговор
еХперт 17/05/2021 at 12:40

Ми той и моторът на моята прахосмукачка няма магнити и редки елементи и със сигурност КПД-то на мотора е над 90%. Не говоря за смукателната сила.

Отговор
Иванов 17/05/2021 at 21:25

Колега, тия немци там в тая фирма, са поне 10 пъти по-умни от тебе. Аре стига си плещил глупости.

Отговор
Мунчо 17/05/2021 at 09:40

Глупости в/у щуротии “създадоха”, а пък то било отдавна вече създадено… На всеки, който е учил електротехника това му е известно.

Отговор
1 2