TechNews.bg
актуалноновинисофтуер

СофтУни се готви за старт при огромен интерес

Срокът за кандидатстване в софтуерния университет е удължен, официалното откриване е в края на февруари
Срокът за кандидатстване в софтуерния университет е удължен, официалното откриване е в края на февруари

Проектът на Светлин Наков за първия по рода си софтуерен университет у нас се радва на силен интерес от страна на младите хора в България.

От сайта на СофтУни става ясно, че срокът за кандидатстване за първото подготвително ниво е удължен до 23 февруари (неделя), именно поради големия интерес. На 24 февруари одобрените ще могат да изберат в кои дни и часове да посещават занятия. Те ще започнат в началото на март и ще се провеждат 2 пъти седмично (по 4 астрономически часа) за 1 месец. Приемните изпити по програмиране ще се проведе в седмицата от 14 до 20 април, уточняват от университета.

Студентите, които искат да се явят направо на приемния изпит също трябва да кандидатстват. Подаването на документи за тях ще продължи и след 23 февруари.

Междувременно, университетът получи подкрепа от ВТУ „Тодор Каблешков”, което ще предостави 75 места в общежития за студентите на СофтУни. От тях ще могат се възползват студенти в присъствена форма. Класирането за общежитие ще е въз основа на успеха на кандидатствалите и е до изчерпване на свободните места.

Цената за един човек на месец варира от 46 до 133 лв, в зависимост от типа на стаята. Има облекчение на месечните наеми за студенти на СофтУни, които същевременно са студенти на държавен ВУЗ.

Първият по рода си университет за практическо обучение на софтуерни инженери у нас ще бъде открит официално в края на февруари 2014 г. СофтУни ще предложи висше образование, насочено към практиката, професия и работа за софтуерни специалисти. Университетът е разположен в бизнес сграда в столичния кв. Хаджи Димитър.

За СофтУни, както и за цялата софтуерна индустрия, най-важен е практическият опит, посочват от университета. По време на обученията студентите ще разработват проекти в екип, следвайки утвърдените практики в софтуерната индустрия, и ще трупат опит с програмиране и практическата разработка на софтуер.

Обучението в Софтуерният университет е разделено на 6 нива с продължителност по 4 месеца.

През първите 3 нива (1 година) студентите учат основи на програмирането и уеб технологиите, обектно-ориентирано програмиране, бази данни и софтуерни технологии, използвани широко в практиката. Те са в интензивна форма на обучение и оформят начални умения на един софтуерен инженер.

След първата година е предвидено повечето от студентите да започнат работа в софтуерни фирми. Следващите 3 нива се провеждат с по-намалено натоварване и предоставят по-тясна специализация за студентите. Те включват обучение по хардуер и системна администрация, софтуерно инженерство и управление на ИТ проекти, софтуерни технологии за напреднали, бизнес умения за ИТ специалисти, компютърна графика, интелигентни системи и др.

Предлага се опция и за получаване на университетска диплома за висше образование от един от университетите-партньори на СофтУни след допълнително обучение с продължителност 1 или 2 години в избрания ВУЗ.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

27 коментара

Dobri 26/02/2014 at 13:42

Виж ся аз инженер станах в УАСГ. Там те карат да мислиш като иженер. Да решаваш проблеми и тн. В ТУ това нещо липсва. Аз съм изравнително обучение и съм пропуснал доста неща, но все пак от това което виждам е пълна загуба на време.

Отговор
(o: 25/02/2014 at 16:50

Виждам, че има двама Добри.

Аз, за разлика от Dobri, в ТУ съм учил quicksort, рекурсии, линейно оптимиране (включително симплекс метода), динамично програмиране …

Да, образователната система се скапва, но не от самосебе си, а съвсем целенасочено. Но, да не изпадаме в конспираторски теории.

До Добри Божилов:

На дипломата ми за средно образование пише “Специалист по Програмно Осигуряване”. Има и полу-висши учебни заведения, чиято функция е да дадат професия на хора, които не искат висше образование.

Не знам кой ви втълпи в главите, че всички трябва да са висшисти?! Работата на университета НЕ Е ДА ПОДГОТВЯ РАБОТНИЦИ! Работата на университета е да подготвя ИНЖЕНЕРИ. Тези, които ПРОЕКТИРАТ и раздават задачи на работниците.

На тема CEO-та дори не искам да коментирам безкрайните турбо-малоумия. Най-добрите CEO по света са точно ИНЖЕНЕРИ или даже занимаващите се с наука, не луковите глави завършили “Бизнес Администрация”.

Примери: Лари Пейдж, Сергей Брин, Джеф Безос, Елън Мъск (PhD приложна физика). Стив Джобс също е изкарал доста време като обикновен инженер преди Apple.

Та, хайде да не си говорим глупости за целта на ВИСШЕТО образование. Да, за да копаш с мотиката, висша математика не ти трябва, нито физика. Но, и диплома не ти трябва.

Отговор
Добри Божилов 25/02/2014 at 09:57

Причината да има такива като Наков е пълното крушение на образователната система, която просто не може да отговори на потребностите. И това е не само в България, а и по света изцяло. Сигурно сте забравили, но преди Наков имаше, и все още има, друга паралелна образователна система – тази с курсовете на самите корпорации, наречена също “сертифициране”. Майкрософт не знам си какъв инженер, солюшън дивелопър, Сиско инженер и пр. Завършваш такъв курс (който може да е и 3 месеца), взимаш сертификат и имаш работа навсякъде по света, вкл. в България за хиляди левове. В някои случаи си научил просто най-ползвания рутър на Сиско да администрираш, и си готов. В някой случаи, разбира се, си научил много повече – особено по-скъпите курсове, дето са и по-дълги.

Та тази паралелна образователна система възникна именно защото университетите са супер консервативни, обучават хора много бавно, и ги учат на всевъзможни ненужни неща. А икономиката има нужда от нещото, наречено РАБОТНИЦИ. Програмистите са именно РАБОТНИЦИ. Те не са мениджъри или СЕО-та, не са професори в MIT. Те са просто работници – точно като тия на Хенри Форд. Дават им се задачи, които могат да изпълнят, и после началниците нагоре сглобяват от отделните ПРОСТИ задачи крайния продукт.

Наков прави революция с това, че предлага вече и безплатно обучение, или много евтино. Курсовете на корпорациите са платени, някой път много скъпи. Дори те си струват, защото осигуряват веднага работа. Но Наков просто избива рибата. Не знам как точно се финансира, но е очевидно, че прави каквото е нужно за икономиката.

Ако зависеше от мен, щях да махна втория срок на 12 клас и да задължа всички ученици да минават през Наков. За броени години икономиката ще дръпне с много от парите, които програмистите-работници ще вкарат веднага.

Отговор
Dobri 24/02/2014 at 14:50

Аз уча в ТУ-София. Бил съм в академията на Телерик. Смея да твърдя че ТУ произвежда code monkey. Примери:
упражнение по алгоритми- начален час 7 и 30. Преподавателят идва в 8 и 15 обяснява алгоритми(от сорта как се обикаля масив) на дъската и казва да си ходим. При въпрос няма ли да пуснем компютрите поне да ги напишем “Който иска да ги пише аз нямам много време сега трябва да ходя” и така цяла година.
По време на лекция цитирам “Рекурсията … тя е сложна ако можете без рекурсия не я правете” повече не отидох на тази лекция.

Да не говоря за лекциите по ПИ. Там съществува само интернет екслорер 7 и това!
И така мога да говоря още много. Преди това учих в УАСГ там нивото е средно(4-5 класи над ТУ), но в тоз технически е смешно положението.Смешното е че в УАСГ имах два предмета с програмиране и там съм написал повече ког(и по-смислен) отколкото в ТУ. Маово хората си мислят че дипломата от ТУ ще ти намери работа в ИТ сферата(както е други сфери), а не могата да напишат клас, не знаят каква е разликата между инт и дабъл и тн.(смешно нали).
Впечатления ми от Телерик са главно позитивни. Хубавото там е че много те нахъсват, стимулират те, като се върнеш си казваш ей ся ще го направя това упражнение и тн.. Има си и негативи – .Net най-великото нещо на света, кой ти пише на C/C++ това е отживелица и други такива глупости.

Та искам да кажа че скромните знания, който имам са масово от Телерик, не от ТУ. Там много добре обясняваше Наков(дето го псуват много хора и аз не съм му фен, но е прав за много неща) “ние ви учим как да учите” и най-вече дава много силен стимул нещо, което липсва в повечето БГ университети.

Това са лично мои впечатления от местата в които съм учил и от опита който притежавам смея да твърдя че Софтуерният университет ще е по-доброто място!

Отговор
Тангер 23/02/2014 at 20:03

Според мен този курс не е самодостатъчен и е нужно да бъде съчетан с допълнителни предмети, но със сигурност е добро и смело начало! Възможно е след време да се изгради платформа от дорта на Coursera и edX у нас, което (се надявам, че) ще подобри качеството на образовение.

Отговор
(о: 23/02/2014 at 11:59

Vasko,

Това, че образованието във ВУЗ-ове прогресивно се скапва, е изключително лошо, става от години. В дългосрочен план ще има негативни последици. Но, Наков това няма да го промени. Напротив, неговите действия само спомагат да ставаме нископлатена работна ръка.

Та, същия тоя Наков не е никакъв да обяснява как нищо не били преподавали в университетите. Все още не си е хвърлил докторската степен, защото му е издадена от некадърен университет. Всъщност, той съвсем наскоро си я взе (преди 1-2 години).

Другите фирми с обучението са MentorMate, и тях ги познавам лично – хванаха си двама “трейнъри” от гората. 3 седмици преди започване на курсовете, единия от тия тепърва четял iOS в офиса им, да се понаучи. Какво мислиш им преподава на хората?!

Пак ще кажа – обучението по конкретни технологии е ЗАДЪЛЖЕНИЕ на самите фирми, от хората, които ще работят с новопостъпилите. Но, тук имаме “бизнесмени”, на които им трябват копачи – на вратата му връчва една лопата, и го пуска да му изкарва пари.

Докато бизнесът ни се води основно от малоумни, алчни грандоманчета, все някой друг ще е виновен за лошото положение.

Отговор
(о: 23/02/2014 at 11:49

Ще карам последователно 🙂

Убунту, няма проблем Наков да започва курсове по всичко, но ето, че аз дадох за пример две технологии (OpenCL и FPGA), които са доста специфични. Там Наков няма как да започне да води курсове, защото няма да ги разбере за 2 дни, че чак и да ги преподава. Няма и как да напълни цяла група от 20 човека, за да се занимава някой да им преподава. Затова ти разказах ПРАВИЛНИЯТ модел – всяка компания си обучава новопостъпилите за това, за което й трябват.

Gelerod, абсолютно съм съгласен за модела 🙂

Емко,

Познавам прекалено много хора и от Телерик, и извън Телерик – лични приятели на Наков. Официалната версия защо се разделят е за баламурници като теб.

Решението за освобождаването на Наков идва от Съмит Партнърс, които подготвят компанията за IPO. Поради този факт, орязват всякакви възможни разходи, които не биха повлияли негативно на изградения вече имидж.
По този повод, дадоха на Наков едни пари в повече, за да не вдига много шум, но реално му биха шута. И причината въобще не е в него. Всъщност, той направи толкова много за тях, че те никога няма да могат да му се отплатят подобаващо. Но, бизнесът си е бизнес, алчността – безкрайна.

Това, което Наков правеше в Телерик Академията е точно това, което трябва да прави – да подготвя хора за конкретни нужди на конкретни компании (Телерик, и всеки, който търси .NET програмисти).

Сега ще коментирам тия 100%, щом толкова държиш. Ето малко фактори, които влияят на изкривената ти статистика:

1. Добре е когато сравняваш учебни заведения, да ги сравняваш при еднакви критерии.
Това, което продължаваш да твърдиш е, че успехите на завършилите академията на Наков са успехи на академията. Но, успехите на другите българи (по света) нямат нищо общо с университетите, които са завършили (а именно, СУ, няколкото ТУ – София, Варна, Пловдив, Русе, и прочее). ТУ и СУ могат да се похвалят с не един и двама души работещи за Microsoft, Google, Oracle и други (включително и Преслав Наков); множество студенти продължили в PhD програми в най-добрите университети по света .

2. Всеки, който е отишъл в академията, е имал ПРЕДВАРИТЕЛНАТА МОТИВАЦИЯ да стане добър в тази професия. Защото академията е ДОПЪЛНИТЕЛНО УСИЛИЕ. Съответно, хората там имат много по-голяма мотивация да го работят това, логично е повечето да започнат работа.

3. Тия 100%, които цитираш, са от завършилите академията, не 100% от започналите.
Разликата тук е, че ако ти писне академията, или ако прецениш, че не е за теб тази професия, няма смисъл да оставаш. Затова просто спираш да посещаваш.

Ако разгледаш същата ситуация в контекста на ТУ и СУ, нещата коренно се променят. Дори да не ти харесва специалността, понапънеш ли се, накрая ще получиш диплома за “вишо”, която ще ти свърши работа и на запад, и на изток … че даже и в България.
Затова и повечето хора се напъват да останат в университетите – за да могат да кажат после, че са висшисти. При Наков няма защо да остават.

В този ред на мисли, статистиката ти за почти 100-те процента леко се променя на 15% от започналите академията (150 от 1000 завършваха, нали така?). Защото тия 150 души може да ги разгледаш като “достатъчно кадърните да успеят” или просто като “достатъчно упоритите да издрапат”.

Значи, реално е 15% от започналите, което е същото като всеки български ВУЗ.

“След като бизнесът преценява, че тези кадри са добри, кои сме аз, вие и ние, че да критикуваме модел, който захранва реални фирми с реални младши кадри?”

Кой точно бизнес? Има не малко компании в София, в които се пише C/C++. Да ти кажа, че там има хора от български университети, но няма хора на Наков (дори от НАРС от едно време).

Наков си е .NET и Microsoft технологии до последно. iOS и Android курсовете му дори нямат смислено описание. Просто е много разумно в момента да спреш да пишеш глупости относно програмата му, и какви кадри бил обучавал.

Отговор
1 2

Коментари