TechNews.bg
водещи новининовинитехнологии

Mazda обеща бензинов ДВГ, чист като електрически

Японската компания Mazda разработва двигател с вътрешно горене, който няма да замърсява атмосферата повече, отколкото електрически двигател, съобщи Automotive News.

Mazda базира твърдението си на изчисления за емисиите, отделяни от централите с гориво, които произвеждат електричество за зареждане на безвредните електромобили. Що се отнася до бензиновите двигатели, компанията отчита замърсяването, което те причиняват на атмосферата, на всички етапи – от добива на нефт до изгарянето на бензина в двигателя на машината.

Новият бензинов двигател ще продължи линията Skyactiv. Първото поколение Skyactiv-G дебютира през 2011 г., а сега Mazda приключва разработката на Skyactiv-X, който се очаква на пазара до края на март 2019 г. Следващото поколение на двигателя ще се нарича Skyactiv-3.

Mazda се стреми да повиши КПД на двигателя, като намали загубите на енергия за сметка на компресия и управляемо изгаряне на горивната смес едновременно в много точки. Компанията обещава КПД на Skyactiv-3 до 56%, което е близо до теоретичния предел за двигатели от този тип.

Ако разработката е успешна, отделянето на CO2 ще бъде намалено с една четвърт, което ще позиционира Skyactiv-3 наравно с електрическите двигатели по общото количество отделени емисии.

Трябва да се има предвид обаче, че не цялото електричество се изработва от централи с гориво, което прави уязвимо сравнението на Mazda. От друга страна, и работата на слънчевите батерии е съпроводени с отделяне на CO2. Във всички случаи, обективната оценка е трудна.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

3 коментара

BLAKE7 05/02/2018 at 08:35

Вярно е, че общото количество емисии СО2 е от значение, но също така е много важно КЪДЕ се отделят СО2.

В случая с автомобилите отделянето е в градовете и там има значение дали то оперативен режим е 0 или с 1/4 по-малко от другите ДВГ

Отговор
ха 31/01/2018 at 17:26

Декларациите за по по най са си чисти глупости, но направата на колкото се може по-икономичен бензинов двигател си е яко.

Отговор
мазна 31/01/2018 at 11:15

Пълни глупости са това

Отговор

Коментари