TechNews.bg
бизнесводещи новининовини

В Пловдив не достигат кадри за производство на велосипеди

Макском произвежда годишно над 430 000 велосипеда и един от най-големите доставчици на световния пазар (снимка: Макском)

Базираната в Пловдив компания „Макском”, един от най-големите производители на велосипеди в света, търси най-малко още 150 работници, за да може да изпълнява поръчките в срок, стана ясно от среща през седмицата на изпълнителния председател на Българска стопанска камара (БСК) Радосвет Радев с Максим Митков, собственик на „Макском” ЕООД и член на УС на БСК.

Макском произвежда годишно над 430 000 велосипеда, като постоянно разширява дейността си. Средната нетна заплата във фирмата е 1000 лв., като се планира и повторно повишение за годината от 15% в края на август.

Въпреки сравнително доброто заплащане, налице е остър дефицит на монтажисти. Докато през 2012 г. в Макском са работили 1100 души, сега броят им е 650, а компанията се нуждае от поне още 150.

„За европейския пазар вече е важно не количеството, а качеството, затова за нас е от първостепенно значение да имаме висококвалифицирани специалисти във всички фази на производството, така че да отговорим на високите изисквания и да задържим пазарните си позиции”, казва Максим Митков, цитиран от сайта на БСК.

По неговите думи, благодарение на европейската антидъмпингова политика спрямо Китай и с подкрепата на мощната Европейска организация на производителите на велосипеди, българското велосипедопроизводство бележи устойчиво развитие и има стабилна експортна позиция.

Максим Митков (вляво) и Радосвет Радев обсъждат проблемите на бизнеса в Пловдив (снимка: БСК)

ЕС е най-големият потребител и производител на велосипеди в света. България заема четвърто място по производство в Европа, но страната ни е на дъното на статистическата скала по потребление.

Както и при предишните регионални срещи на Радосвет Радев – в Стара Загора и Шумен, като основен проблем в разговорите с бизнесмените в Пловдив се изтъква недостигът на работна ръка. Липсват кадри на всички равнища – от мениджъри до изпълнителски състав, но най-вече квалифицирани производствени работници.

Сред регионалните проблеми представителите на местния бизнес посочват също недобрата инфраструктура и лошата транспортна схема на града, както и бавното административно обслужване.

„Пловдив заслужава много повече и заедно трябва да работим за това”, каза Радосвет Радев след срещите. Той допълни, че Летище Пловдив е една голяма ценност за Южна България, а авиокаргото е транспорт на бъдещето.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

12 коментара

Ларго 23/10/2021 at 13:17

Аз сега по радиото слушам реклама за макском давали по 1500 лв и като идеш там сигурно ще вземеш половината

Отговор
jw 05/08/2020 at 17:48

Няма да коментирам прословутата Макском – горните коментари са ясни
Ще коментирам това:
“Само един коментар на Пловдив заслужава много повече и заедно трябва да работим за това”, каза Радосвет Радев след срещите. Той допълни, че Летище Пловдив е една голяма ценност за Южна България, а авиокаргото е транспорт на бъдещето.”
Нека на всички да е ясно в Пловдив няма летище – има нещо на което му викат така – но както се пее в една песен – там птици (самолети ) не летят”.
И това е резултат от некъдърно и крадливо управление – сега не е ясно на кого е това летище – на общината или на някакви “частни” крадци които няма да инвестират в него – а само искат да лапат от нашите данъци

Отговор
Стоян 04/04/2020 at 15:34

Същият този в ляво на снимката “изчисти” десетки служители от всички нива във фирмата само няколко мвсвца преди тази PR статия.

Отговор
стефан николов 11/09/2019 at 21:05

ще подпиша договор за 1000 лв. нето заплата и ще пътувам със собствен превоз – ако мислите ,че е добре ми се обадете . тел .0885309485

Отговор
... 13/08/2018 at 19:41

Производство се прави с математика, тоест работодателят трябва да пресмята колко да дава на работниците, за да са доволни, да ги осигурява и те да бачкат ефективно, но мнозинството български работодатели са с най-много средно образование, гледат работниците да бачкат до припадане и да избягат в чужбина с натрупаните пари, а много от робовладелците не знаят и таблицата за умножение. Проверете статистиките – висшисти масово бачкат за среднисти или за хора с основно образование.

Отговор
:о) 13/08/2018 at 16:07

Все пак тия дето “дават” заплатите нали не мислите че им падат от небето парите.
Ако в едно нещо няма капитал или дългосрочна печалба, няма и откъде да дойдат парите.

Да пробват с 20% нагоре, като нямат кадри пък току виж се появили.
само че като си направиш сметката , може би ще ти излезе по-рентабилно да намалиш
производството и да продаваш по-малко. Защото като наемеш хора и вдигнеш заплатите, може след няколко месеца да нямаш поръчки, а заплати да имаш да даваш…
Не е толкова лесно, колко си го мисли БАЙ ГАНЯ…

Отговор
,, 12/08/2018 at 23:18

Как ще има работници като 1000 средно на практика са не повече от 600 нето , да затваря като иска да му се работи без пари.

Отговор
... 12/08/2018 at 21:32

Досега не съм видял, а вероятно и няма да видя западноевропеец да дойде да работи в България за унизителни пари от български работодател или африканец да работи в БГ за същите никакви пари, но качествено. Явно робовладелците ще трябва да запретнат ръкави и да вършат собствения си робски труд.

Отговор
Йордан 12/08/2018 at 21:02

“…за нас е от първостепенно значение да имаме висококвалифицирани специалисти във всички фази на производството…”

Висококвалифицирани специалисти за 500евро месечна заплата – трудна работа.

Отговор
Георги 12/08/2018 at 19:22

Какво означава средна нетна заплата…. като се има в предвид че има мениджъри, началници и директори които взимат по 2-3-4000 заплати какво остава за работниците? Аз мисля че и 600 ще са много. Стига с тези манипулации бе хора. Пак е валидно свинското със зеле – Единия ял месото а другия зелето ама накрая се получава свинско със зеле.

Отговор
. 12/08/2018 at 17:04

И за 3,000лв/месец заплата ли не намирате кадри? Пробвайте с 5,000лв/месец 🙂

Въобще, бизнесът се управлява от алчни и некадърни, вечно хленчещи кретени.

Много пари били искали служителите?! Мче кой ви кара да наемате дори и 1 служител, ве?! Вършете си работата сами. Пък, като не можете, хлопвате кепенците и дерзайте нататък.

Отговор
Той 12/08/2018 at 10:49

Ще си внесете кадри от Танзания или Сомалия и 1 000-та лева пак са лъжа.

Отговор

Коментари