TechNews.bg
водещи новиние-обществоновини

65 безплатни школи ще обучават ученици по програмиране

Училищна Телерик Академия стартира 65 безплатни школи по програмиране и дигитални науки в 15 града в страната

Все повече от професиите днес и за в бъдеще ще изискват дигитални умения, заяви Петър Шарков, ръководител на Училищна Телерик Академия, която вече 8 години предоставя безплатно ИТ обучение за ученици от всички възрасти.

По думите на Шарков, независимо дали ще изберат да се занимават с програмиране или да се развиват в друга област, учениците трябва да могат да управляват дигиталните технологии и да пишат код, за да бъдат конкурентоспособни на глобалния пазар на труда.

От днес Училищна Телерик Академия започна приема за новата учебна година. Предстоят безплатни обучения по програмиране и дигитални науки за ученици от всички възрасти в рекордните 65 школи в страната. Кандидатстването е отворено до 23 септември през сайта на Академията.

Школите се организират в 15 града, вкл. София, Пловдив, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Габрово, Враца, Разград и др. Програмите са насочени към ученици от 1-ви до 12-ти клас, като са съобразени с възрастта на учениците. Не се изискват предварителни познания по програмиране.

Обученията, които са с продължителност 100 учебни часа, разпределени през учебната година, се провеждат от опитни преподаватели и специалисти в областта. След успешно завършване участниците получават сертификат от Училищна Телерик Академия. През следващата година те могат да продължат обучението си в по-високо ниво или друга програма.

За най-малките ученици – от 1-ви до 3-ти клас, Академията в партньорство с CoderDojo Bulgaria организира безплатни работилници по програмиране. По време на обучението учениците научават как да създават сайтове, компютърни игри и програми с визуалния език за програмиране Scratch.

Учениците от 4-ти до 7-ми клас могат да избират между три програми: „Дигитални науки”, „Разработка на игри” и „Алгоритмично програмиране. Обученията се предлагат както в София, така и в страната.

Специализираните за гимназиалните ученици в София и страната програми са по „Дигитални науки” и „Разработка на игри”. Обученията са с практическа насоченост и подпомагат кариерната ориентация на учениците и тяхната последваща професионална реализация.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

14 коментара

Anonymous 04/09/2018 at 15:05

Всички искат
на компот
под климатик
и
над 6 000 лв заплата.

И по консервативни дани(dos bg) 63% от IT проектите никога не донасят печалба
явно
има балон .

Оказва се, че процесите около изграждането на една ИС представляват
сложно,
продължително
и
скъпо струващо начинание без гарантиран резултат.

Няколко факта:

ROGER SESSIONS оценява разходите за неуспешни проекти в СВЕТОВЕН МАЩАБ
за 2009 година на 6.2 трилиона долара.

Dr John McManus и Dr Trevor Wood-Harper оценяват стойността на НЕУСПЕПНИ проекти в ЕС за 2004 година
на 142 милиарда евро
и
само 1 от всеки 8 проекта е приет за напълно успешен в едно проучване, проведено в периода 1998-2005 и обхващащо 214 проекта в 10 области /Отбрана, здравеопазване, обучение, земеделие, търговия, производство, финанси, строителство, транспорт, логистика/.

Кабинетът Standish Group [3] анализира успеваемостта на проектите за 2009 и публикува следните цифри:
– Успешни проекти (постигнати цели, спазени срокове): 38%

– Неуспешни проекти (непостигнати цели): 33%

– Спрени проекти: 29%

Подобни констатации са валидни за Франция, Швейцария, САЩ и за целия свят.

Същественото е обаче съотношението между успешните и неуспешните проекти, както и постоянството на това съотношение през годините.

Тези цифри показват, че залогът за неуспех е огромен -62%{-33%-29%}

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 23:40

65 явно през 2001 е бил трезвен за последно. java то си остава модерно и има доста от посочените от теб дето за много напред с материала. Забележи икономистите или зъболекарите какви офиси и кабинети имат. Не говоря наетите, а тези които работят за себе си.

Отговор
TechNews.bg 03/09/2018 at 19:35

Който става – той ще получава, останалите трябва да се чувстват късметлии, че са изобщо в групата, и пак ще имат що-годе стандарт, какъвто няма да достигнат в други професии

Отговор
java 03/09/2018 at 18:50

Беше модерно да учиш
за архитект ,
после за инженер,
за адвокат,
после за нотариус ,
за икономист
после за пластичен хирург ,
за зъболекар,

днес трябва да си програмист за да взимаш в горната скала заплата . ХАХАХА. От всяка клонка пиано не става.

Отговор
Italy 03/09/2018 at 17:54

със заплати в горния край на скалата.

Има огромна разлика между кадърен програмист и човек който може да напише нещо на C# или Java.
Хубавото на тази професия е че не можеш да компенсираш липсата на качество с количество.

100 индийци не могат да направят по-добър код отколкото 5 талантливи програмиста.

И 1000 да наемеш, резултата няма да е кой-знае колко по-добър.

“Черноработниците” могат да бълват милиони реда код, който … си е боклук.

И 2 милиона реда да стане – пак ще е боклук.

И ще трябва някой синиър, който да отсее от този боклук читавото.

При 2 пъти повече боклук, ще ти трябват 2 пъти повече синиъри, които да го оправят, и накрая се оказва икономически неизгодно да плащаш на маймунки, вместо да си анемеш 5-10 талантливи човека, които да направят нещата както трябва. .NET не е панацея.

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 17:27

Какво им е на “жертвите” със заплати в горния край на скалата. Да ги учат за берачи на банани по-добре, а?

Отговор
65 03/09/2018 at 17:12

Тоя балон гръмна 2001 година по света тук тепърварще обучават нови жертви.

Отговор
Овчарка 03/09/2018 at 16:07

Похвално !
Всички са на компоти а кисело мляко кой ще прай.

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 13:17

Кой плаща? Фирмата, която предлага образованието. То е безплатно за участниците, не за нея.

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 13:10

безплатното образование

Че кой плаща на лекторите ?
кой плаща за залите ?
Кой плаща за отопление/охраждане ?
Кой плаща за РС/прозорци ?

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 12:53

Какъв ти е проблема с безплатното образование? Който има талант, ще се представи добре, ще го забележат, ще му дадат тласък да се развие и ще си намери добра и високопплатена работа в бъдеще. Това е шанс за всек млад човек. Къде е уловката? Ами няма такава.

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 12:40

безплатни школи

Щеро
има ли при капитализма
нещо без $(безплатни школи) ?

Комунистите измислиха любоват
за да правят секс без пари.

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 12:06

А пък ти умнико явно не си чувал че има и присъствено и онлайн обучение и че всеки подход има своите предимства и недостатъци. Но хейт да има, нали. И начинът, по който се обръщаш към хората, които правят нещо в тази държава, показва колко струваш

Отговор
Anonymous 03/09/2018 at 11:59

Явно петър шарката не е чувал за интернет – ще ги събира на едно място и при един болен от грип , останалите също заразени.

Които има желание намира начин(вкъщи ще си го научи) ;
Които няма желания и да го влачиш нищо няма да стане

Отговор

Коментари