TechNews.bg
водещи новиниконсултантновини

Блокирането на реклами ще стане трудно в Chrome

Адблокърите ще се натъкнат на сериозни препятствия в браузъра Chrome (фото: CCO Public Domain)

Промени в системата за разширения (плъгини) на браузъра Chrome ще възпрепятстват работата на т.нар. „адблокъри” – разширения, които блокират показването на реклама, според публикация в 9to5 Google.

По-рано тази година се разчу, че Google подготвя нов манифест – Manifest V3, който ще внесе редица промени в схемата на работа на адблокърите uBlock Origin и Ghostery, тъй като засяга механизма на взаимодействие с приложния програмен интерфейс API Chrome webRequest.

webRequest позволява блокиране на рекламата още на етапа на зареждане на уеб страницата, докато разширения като AdBlock Plus работят под друг начин – те премахват рекламата от вече заредена страница, което е по-малко ефективно.

За Google е неприемлив подходът с блокиране на рекламата на етапа на зареждане на страниците, а не самият интерфейс на webRequest, поради което компанията планира промени в механизмите.

Възможността за блокиране на нежелано съдържание ще се запази само за корпоративни клиенти – потребители на браузъра Chrome. Промяната ще засегне разработчиците, които създават разширения на база webRequest, но не за блокиране на реклама.

Chrome задава ограничение от 30 000 правила за адблокърите, докато в популярни списъци от рода на EasyList се използват над 75 000 правила. В зависимост от тестовете за производителност, Google може за увеличи броя на правилата, но към момента не са известни повече подробности.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

6 коментара

До учудения 02/06/2019 at 09:55

Ми, да въвеждат плащане, вместо реклами, пък да видим.

Но, тогава гъзгел ще изгорят, защото точно те покрай рекламите направиха милиарди, злоупотребявайки с лични данни.

А, и съществува реалният риск хората да престанат да се зомбират с безполезно съдържание и да започнат да разсъждават повече.

Това на господарите им е силно неизгодно, предвид надигащите се революции по цял свят.

Овцете трябва да слушкат, да поглъщат жадно кухото съдържание, което им се предлага и да си траят.

Отговор
Мхм 02/06/2019 at 01:52

Никой не може да ме задължи да им гледам тъпите реклами! Винаги ще има начин да се премахнат!

Отговор
учуден с реклами 01/06/2019 at 10:02

Или реклами, или плащане за съдържание – тогава пак ще ревете! За всичко се плаща – естествено само вие работите за без пари на полза роду?!

Отговор
sa6ko biits 01/06/2019 at 00:13

Firefox, Opera or fuck internet! fuck these ads! Fuck this money hungry mothersfuckes!

Отговор
Българин 31/05/2019 at 14:35

Никой не обича реклами, но ни биват налагани на сила. Като не е chrome, ще е firefox.

Отговор
Fishcake 31/05/2019 at 14:30

Чао чао Chrome.

Отговор

Коментари