TechNews.bg
водещи новинил@йфновини

Пускат 100 е-тротинетки под наем в София

Е-тротинетките са разположени по централните софийски улици (снимка: Lime)

Столичани получиха страхотна придобивка за екологично придвижване в града. 100 електрически тротинетки вече са достъпни за споделено ползване в София, съобщиха от доставчика на услугата Lime.

Приблизително 4 минути ще са нужни за придвижване от Софийския университет „Св. Климент Охридски” до Народния театър „Иван Вазов” с електрическите тротинетки, казват от компанията. Е-скутерите са разположени по централни софийски улици, така че хората вече имат възможност да се придвижват по бърз, лесен и устойчив начин.

„Работим съвместно със Столична община, за да предложим забавно, удобно и интелигентно решение на някои предизвикателства, като например задръстванията и замърсяването на въздуха. Бихме искали да насърчим столичани да паркират автомобилите си и да се придвижват до дадена дестинация по-бързо и екологично с електрическа тротинетка”, коментира Тамаш Тот, оперативен мениджър в Lime.

Според тазгодишния Индекс за трафика на компанията TomTom, София е на 21-во място сред градовете с най-големи задръствания в Европа. В допълнение към това, София, както и много други европейски градове, е изправена пред сериозен проблем, свързан със замърсяването на въздуха поради географското си разположение и човешката дейност.

В столицата живеят над 1 260 000 души, а коефициентът за брой МПС на 1000 души население е 550-600 автомобила. Не само числеността, но и наличието на стари превозни средства с дизелови двигатели, са значителен източник на замърсяване на въздуха.

За да използват е-тротинетките, потребителите трябва да изтеглят мобилно приложение за Android или iOS (снимка: Lime)

Намалявайки броя на автомобилите на пътя, услугата на Lime може да облекчи задръстванията и да спомогне за ограничаване на замърсяването, като прави градовете по-добри и жизнеспособни в бъдеще.

Столична община, чрез проект „Зелена София” към Асоциация за развитие на София, е изготвила отворен Меморандум за сътрудничество, чиято цел е да информира потребителите за услугата за споделени електрически тротинетки и правилата, които те трябва да спазват при използването й. Ползвателите на електрически тротинетки трябва да спазват всички правила за движение, които са приложими за велосипеди.

„Електрическите тротинетки стават все по-популярни за придвижване в градска среда и това поставя въпроса за сигурността на всички участници в движението като основен приоритет. Проучихме опита на други градове и предизвикателствата, с които трябва да се справят. Затова София е един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.

Вече са обособени са около 200 локации за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди, допълни тя. „Все повече хора търсят алтернатива на придвижването с автомобили и е важно това да става безопасно. Затова работим заедно с Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата за регламентиране на  ползването на електрическите тротинетки с промени в Закона за движение по пътищата”, каза Фандъкова.

Доставчикът на услугата призова потребителите винаги да носят каски (снимка: Lime)

За да използват Lime, потребителите трябва да изтеглят мобилно приложение за Android или iOS, да намерят свободна тротинетка на картата и да я отключат чрез натискане на бутон и QR код. Когато карането завърши, потребителите трябва просто да следват инструкциите от приложението, за да прекратят карането и отговорно да паркират.

Отключването на Lime струва 1,5 лв. и по 0,3 лв. за всяка минута каране. Компанията призовава потребителите винаги да носят каски, да спазват всички закони за движение и ограниченията на скоростта, да се придвижват само в определените зони като улици и велосипедни алеи, да паркират правилно извън обозначените пешеходни пътеки, служебни рампи и метро станции.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

4 коментара

DerSiter 13/09/2019 at 01:00

късно … вече е пълно с хвърчащи в нищото самодоволно усмихнати кертени носещи се на тези простотии и после просто изхвърлящи ги нейде си. Определено капитализма в най-чистия си и тъп вид се проявява с това. Един нормален велосипед е по-нискотехнологичен, няколко пъти по-евтин и след създаването си използва 0,000 микровата енергия. Докато тези неща имат почти постоянна нужда от батерии (защото това не са вашите собствени играчки, това е като такси – 3000 презареждания се достигат след няколко месеца само), постоянна нужда от енергия, струва безумно, невменяемо много, но пък за сметка на това е тежко и неудобно (с малките колела в точно нашата страна и нашите пътеподобни асфалтово гланцирани селски пътеки). Мда.

Отговор
няма нужда 28/08/2019 at 23:54

Хайде няма нужда. Да ги връщат от където са ги взели

Отговор
:o) 23/08/2019 at 15:55

20 лева на час……..ар ю факинг джоукинг????????????

Отговор
Някой 22/08/2019 at 13:10

Безумно скъпи са! За тия пари – спарк!

Отговор

Коментари