TechNews.bg
водещи новинил@йфновини

Варненска фирма показа първия роден електромобил

Kinetik 07 привлече огромен интерес на премиерата си в София Тех Парк (снимка: Kinetik)

Над 1000 души привлече премиерата на първия български електрически автомобил тази седмица в зала Джон Атанасов в София Тех Парк. Автомобилът е разработен изцяло от български екип и предлага широки възможности за индивидуализация.

Kinetik 07 представлява уникална по рода си автомобилна платформа, предназначена за производство на автомобили в ограничен, „бутиков” тираж. Разработката е дело на инженери от Варна.

В създаването на автомобила са използвани най-модерни технологии за проектиране като 3D принтиране, виртуална (VR) и добавена реалност (AR). Те ускоряват проектирането на автомобила и съкращават времето от скицата до създаването на пълноразмерен и функционален екземпляр.

За самата изработка от Kinetik също залагат на върхови технологии. Фирмата е пионер в България по отношение на използването на 3D принтер за едрогабаритните компоненти на колата.

(снимка: Kinetik)

Иновациите в проектирането и производството позволяват да бъдат създaвани автомобили, които са тотално различни един от друг както по отношение на екстериорен дизайн, така и по отношение на интериор и интерфейс на инфотейнмънт системата.

Младата българска компания е създала също електрониката и софтуера за управление на различни функционалности в автомобила. Те са изцяло разработени от Kinetik и нямат аналог в световен мащаб.

(снимка: Kinetik)

Мисията на Kinetik e да опровергае стереотипите, че в България не може да бъде проектиран и изграден високотехнологичен продукт, който да е на световно ниво, поясниха от компанията.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

9 коментара

ха 19/10/2019 at 14:33

Мима, при преписването на статията очевидно са пропуснали да добавят думичката “спортен”. Първият български електромобил е направен през 80-те години, но не съм сигурен че е спортен или ако е такъв, то не съм сигурен, че е комерсиална разработка. В случая макар и като бутикова версия е както споменаха автомобил за продан.
Иначе едва ли ще се опитват да го продават в страната. За тях това представяне е по-скоро, за да си попълнят екипа от разработчици. Ще го представят на пазарите, където е най-вероятно някой да го купи.

Отговор
Набора 15/10/2019 at 16:05

Кой ще им разреши тази фриволност, кой ?!?!?! България на световно равнище – дано, нещо обаче ….

Отговор
мм 15/10/2019 at 14:10

Радико
12/10/2019 18:49

От показаното виждам, че дизайна стои над инжинерната мисъл.

По-скоро са аеродинамични елементи, Знае ли човек. Аз като човек от Варна сефте чувам за този проект.

Отговор
каруцаръ 15/10/2019 at 09:02

И що не го представиха на експото, да го види който трябва и да им даде работа! Толкова ли не им остана некой лев след реализацията на проекта! То и най-хубавото нещо, като не знае никой за него, не можеш да го продадеш! Пък ми се струва, че основната идея на тази разработка е да се продаде! Скъпо!

Отговор
каруцаръ 15/10/2019 at 08:59

Мима, мдааа и няма място за газовата бутилка 🙂

Отговор
Мима 14/10/2019 at 20:51

а къде е багажника? как ще си ходя на село без багажник 🙂

Отговор
Радико 12/10/2019 at 18:49

От показаното виждам, че дизайна стои над инжинерната мисъл. За какво са му на електромобил тези огромни въздухозаборници отпред. Радиаторите на дизеловия двигател ще са отзад.

Отговор
Anonymous 12/10/2019 at 14:59

За икономиката най – добрия двигател са стоките с висока добавена стойност. Бутиковите изделия са такива. Само трябва да са повече.

Отговор
ха 12/10/2019 at 13:01

Че има хора, които могат да проектират и произведат не само автомобил, но и други високо технологични неща е ясно, че може да се направи. Но качествено дългосрочно работеща поточна линия и после пазар за продукцията – това вече няма как да стане. Бутиковите стоки не движат икономиката – много малък дял са от пазара.

Отговор

Коментари