
(снимка: Panasonic)
Японският производител Panasonic удвои броя на сериите си OLED телевизори до четири през настоящата година, като в допълнение въведе четири нови серии 4К LCD телевизори. В ключовите си анонси компанията постави акцент върху концепцията „По-добър живот, по-добър свят”.
Всички OLED серии на Panasonic – GZ2000, GZ1500, GZ1000 и GZ950 – са оборудвани с ултра-мощния процесор HCX PRO Intelligent. Някои от новите модели LCD – GX940, GX900, GX800 и GX700 – потвърждават ангажимента на компанията да предложи функционалности от висок клас на широк кръг потребители. По-специално това се отнася за серията телевизори GX800, базирани на процесора HCX, които поддържат високия динамичен диапазон HDR във всичките му разновидности, Dolby Vision и звуковия формат Dolby Atmos.
OLED телевизорите, както и флагманският LCD модел GX940, поддържат и HLG Photo – новия формат за статични снимки, който пренася и фотографията в света на HDR. Всички OLED модели също така работят с популярни гласови асистенти, така че могат да се интегрират безпроблемно в конфигурациите за интелигентен дом.
Последните модели OLED и LCD екрани на Panasonic са способни да възпроизвеждат с лекота сложни сцени с различни нива на яркост и контраст, които са често срещани при спортните предавания на живо и екшън филмите.

(снимка: Panasonic)
Panasonic набляга и на удобни смарт функции в LCD сериите. Те включват ново начално меню My Home Screen 4.0 с изцяло преработен дизайн, който извежда смарт телевизията на още по-високо ниво. Достъпът до VOD (видео съдържание по заявка) е по-лесен, благодарение на преработения графичен потребителски интерфейс с пряк достъп към телевизионно излъчване на живо, свързани устройства и приложения, като Netflix, Amazon и YouTube. Към всички тези функционалности потребителите могат да добавят на началния екран и най-често гледаните телевизионни програми.
Тази година Panasonic представи и новия си телевизор GZ2000 с персонализиран Professional Edition 4K OLED панел, съдържащ редица конструктивни подобрения. Настроен и оптимизиран от прочут холивудски филмов специалист, новият панел се отличава с изключителна точност и прецизност на цветовете, както и със значително подобрени средни нива на яркост.

(снимка: Panasonic)
GZ2000 е водещият OLED телевизор на компанията за 2019 година, определян като „най-кинематографичния телевизор в света”, който поддържа HDR10+, Dolby Vision HDR и Dolby Atmos, както и HLG Photo – новият формат за статични изображения.
През 2019 г. Panasonic представи също концепция за прозрачен OLED дисплей по време на „Salone del Mobile” в Милано, Италия – най-голямото изложение за обзавеждане и лайфстайл в света. Иновативната концепция бе част от инсталацията на швейцарската марка за мебели Vitra. Прозрачният OLED дисплей е вграден в дървена рамка и наподобява стъклен шкаф. Като такъв, той се вписва естествено във всяко съвременно жилищно пространство.

(снимка: Panasonic)
Друг важен анонс от Panasonic през годината бе, че всички OLED телевизори от продуктовата гама на компанията за 2019-та са сертифицирани като „Телевизори, препоръчани от Netflix” (Netflix Recommended TV).
На водещото технологично изложение IFA 2019 компанията обяви, че ще внедри режима „Filmmaker Mode” (Режисьорски режим) в избрани модели телевизори за 2020 г. Това е фабрично зададен режим, който деактивира някои обработки в телевизора, като например изглаждане на движенията, с цел по-добро съхраняване и предаване на творческите намерения.

(снимка: Panasonic)
На IFA 2019 Panasonic представи и още един изключителен прототип на телевизор. С кодово име MegaCon – от Мега Контраст (Mega Contrast), телевизорът използва два LCD слоя, за да осигури характеристики на черния цвят, съизмерими с тези на OLED телевизорите и същевременно способност за постигане на много висока яркост на образа. MegaCon с два панела е разработен със собствени технологии на компанията. В него е използван основен модул, произведен от Panasonic, и е внедрен над половинвековния опит на Panasonic в областта на телевизионната техника.