TechNews.bg
бизнесводещи новининовини

Mazda започна производство на първия си електромобил

Mazda MX-30, очакван на пазара тази есен, ще изминава 200 км с едно зареждане
(снимка: Mazda)

Японската компания Mazda започва серийно производство на първия си електромобил. Моделът  MX-30 се сглобява в завод в Хирошима, а продажбите в Европа ще започнат през есента.

Mazda MX-30 разчита на двигател с мощност 145 конски сили. Батерията с капацитет 35,5 кВтч осигурява пробег до 200 км (съгласно WLTP). Това са скромни параметри, като се има предвид цената от 34 000 евро, при наличие на Tesla Model 3 в Европа за 44 000 евро и много по-добри характеристики.

MX-30 е проектиран специално за пазара в Европа – моделът ще се появи тази есен първо в Германия. Ако 200 км пробег се струват малко на някого, Mazda пояснява, че европейците изминават с колите си средно по 50 км на ден. Батерията на кросоувъра се зарежда до 80% за около 40 минути с използване на бързо зареждане с постоянен ток.

Батерията на Mazda MX-30 се зарежда до 80% за около 40 минути
(снимка: Mazda)

На клиентите, които искат електромобил с по-дълъг пробег, Mazda ще предложи следващата година хибридна версия с роторен двигател с неголям обем, който ще зарежда акумулаторната батерия – така ще се подобри значително автономността. Цената на хибрида все още не е обявена.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

9 коментара

ха 26/05/2020 at 12:55

Никой не знае докога сегашните електрически автомобили ще са на мода. Само вече е ясно, че ДВГ са отживелица. Ако бъдещите автомобили са релсови и при това захранвани от самите релси по земята (в Швеция преди време съобщиха за такъв експеримент в реална среда), а междуградските преходи стават като си товариш колата на свръх скоростен влак, то Мъск внезапно ще се окаже просто назад… Тогава батериите отиват на заден план и изобщо обемът им и цената им ще е без значение. Тези батерии ще се ползват само при изпреварване или паркиране, т. е. максимум 1-2 километра на ден.

Отговор
Кирил Иванов 26/05/2020 at 06:50

На ток е 5 пъти по~скъпо от на метан. И 5 пъти по~не екологично. Разбира се, единственото решение е “www.kinet.club” 100 пъти по-евтино от метана и 1000 пъти по-екологично.

Отговор
Пропов 26/05/2020 at 01:03

Тесла може да харесва само човек, който няма претенции към качеството на автомобила. Обратното важи за Мазда. Само човек с набито око и внимание към детайла , може да я оцени. Така, че за всеки влак си има пътници.

Отговор
Радико 25/05/2020 at 16:41

Много сериозна заявка Мъск ще бере ядове огромното предимство ще дойде от следващия хибрид. Това ше бъде май първия хибрид с голям акумулатор и малък двигател. А точно това е вярното решение в момента.

Отговор
Mazdan 25/05/2020 at 14:21

Като видях как изглежда Теслата вътре като качество на материала и сглобката, си мисля, че само комплексар би си купил имиджов боклук. А Мазда са пословични с високо качество на изработка и материали.

Отговор
Мхм 25/05/2020 at 13:37

Тия смешки се подиграваха на електричките, но явно разбраха, че отиват към фалит до 10 години, щото след това никой няма да иска да си купува нафтови и бензинови боклуци. Само че много закъсняха, с тия смешни параметри няма кой да им купи колата. А тия дни бай Мъск като изкара новите батерии, направо трепе всякаква конкуренция.

Отговор
Manechi 25/05/2020 at 14:37

Е, щом казваш, значи е така! У нас такива капацитети с лопата да ги ринеш!

Отговор
Anonymous 25/05/2020 at 09:36

Трябва много да не харесваш Тесла, за да избереш Мазда с многократно по-ниски показатели за тази цена.

Отговор
Japan Power 25/05/2020 at 10:37

Поне Mazda-та изглежда много по-добре от Tesla. А това не е никак малко. За останалото времето ще покаже!

Отговор

Коментари