
(снимка: CC0 Public Domain)
Продажбите на електрически превозни средства в Норвегия достигнаха дял от 48% през първата половина на годината. Това е световен рекорд на пазара на електрически транспорт, според публикация на CleanTechnica
Същевременно, продажбите на хибриди (plug-in) за периода януари-юни 2020 г. възлизат на 69% от всички продажби на автомобили в скандинавската страна. Това също е рекорд в сегмента на хибридните автомобили.
Големият интерес на Норвегия към екологично чистия транспорт насърчи почти всички световен производители на автомобили да предложат собствени изцяло електрически или хибридни модели на пазара в страната, но Volkswagen се представя най-добре.
Ето как изглежда Топ 5 на най-продаваните модели в Норвегия през първото полугодие:
- Audi e-tron: 5618 продадени бройки (9% от пазара)
- Volkswagen e-Golf: 3 717 броя (6% от пазара)
- Hyundai Kona EV: 2486 броя (4% от пазара)
- Nissan LEAF: 2428 броя (4% от пазара)
- Mitsubishi Outlander PHEV: 1864 броя (3%)
Tesla със своя Model 3 заема едва 7-мо място в класацията с продадени 1795 електромобила в периода януари-юни 2020 г., сочат данните на CleanTechnica.
Според Жозе Понтес, анализатор от консултантската група EV-Volumes, продажбите на изцяло електрически автомобили в Норвегия през юни 2020 г. са намалели с 32%, в сравнение с юни 2019 г. В същото време се наблюдава увеличение в продажбите на хибриди със 77%.
Топ 5 за юни изглежда по-различно от класацията за полугодието. Най-продаваният модел е Volkswagen e-Golf (707 броя), следван от Hyundai Kona EV (535), Tesla Model 3 (527), Volvo XC40 PHEV (475) и Skoda Octavia (459).
Норвегия си постави за цел да спре продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до средата на това десетилетие. За да стимулира продажбите на екологично чисти превозни средства, правителството освободи купувачите на електромобили от данъците, които плащат собствениците на ДВГ автомобили.
2 коментара
Към долния пост само ще добавя:
Някой да каже колко е средната заплата в Норвегия за НОРВЕЖЦИ.
И дали гастербайтери могат да взимат колкото тях или се водят втора ръка хора
на половин заплата – завинаги! 🙂
А, защо не пишете каква е причината в скандинавските страни и особено Норвегия да се купуват толкова много електромобили и хибриди?
Защо, след като батериите на електромобилите губят заряд и се скапват много по-бързо при ниски температури, точно в скандинавските страни се купуват толкова много?
Не е защото са толкова безкрайно зелени, а защото данъчната им система е такава, че колите на ДВГ реално струват колкото и електромобилите при покупка.
А, като се вземат предвид и допълнителните разходи по поддръжка – смяна на масла, филтри, многократно по-сложно устройство на самия двигател, скоростна кутия и прочее, реално ДВГ там излизат съществено по-скъпи от електромобилите.
Друг огромен плюс е, че заради безобразните студове, скандинавците отдавна имат изнесено електрозахранване по паркинги и гаражи. Така поддържат автомобилите топли в безумните студове. Т.е. вече имат изградена инфраструктура за зареждане.
Това в крайна сметка решава и в голяма степен проблема с ниските температури – постоянно захранване, което да държи батериите достатъчно топли да не губят заряд, че и да се дозареждат.