
(снимка: Volkswagen AG)
Октомври се оказа поредният изключителен месец за продажбите на електрически автомобили и хибриди в Норвегия. В страната са регистрирани общо 10 242 нови електрически коли, което е с почти 68% повече отколкото преди година и представлява 79,1% от общия пазар на автомобили.
Въпрос на време е – няколко месеца, може би една година – продажбите на електромобили и хибриди в Норвегия да превишат 90%, отбелязва Insideevs. Първите имат дял от над 60% от всички продажби, а вторите заемат повече от 18% от пазара на нови коли.
Ето и красноречивата статистика за октомври:
- BEV (електрически): 7 873 (ръст от 110%, при 60,8% пазарен дял) + 671 „употребявани” + 242 микробуса (242 нови и 0 използвани)
- PHEVs (хибриди): 2372 (ръст от 0,3%, при пазарен дял от 18,3%)
- Общо: 10 242 (ръст от 67,8%, при пазарен дял от 79,1%)
Интересни са и данните от началото на годината:
- BEV: 56 047 (ръст от 5%, при 51,8% пазарен дял)
- PHEVs: 21 729 (ръст от 51%, при 20,1% пазарен дял)
- Общо: 77 776 (ръст от 15%, при пазарен дял от 71,8%)
Най-продаваните модели
Изцяло новият Volkswagen ID.3 се представя изключително добре в Норвегия, с 2 475 нови регистрации (№1 в страната и 19,1% дял от общия пазар). Благодарение на 4 465 регистрации – основно в рамките на два месеца – ID.3 се превърна в третия най-популярен модел от началото на годината в Норвегия, независимо от задвижването.
Тъй като Volkswagen e-Golf вече се оттегля (83 броя през октомври и 4952 от началото на годината), скоро той ще остане зад ID.3. Въпросът е дали ID.3 ще успее да застигне Audi e-tron (579 броя през октомври и 8203 от началото на годината) и да заеме първото място за годината – има шанс.
Изненадващо разочароващи са резултатите на двата най-продавани BEV в Европа – Renault ZOE (119) и Tesla Model 3 (74). Поне при Model 3 е известно, че доставките обикновено стават през третия месец на тримесечието, но така или иначе и в двата случая това са ниски цифри. Особено след като продажбите на ZOE процъфтяват в Европа.
Ето как изглежда списъкът с най-продаваните BEV през октомври:
- Volkswagen ID.3 – 2475
- MG ZS EV – 586
- Nissan LEAF – 579
- Hyundai Kona Electric – 520
- Audi e-tron – 513
- BMW i3 – 373
- Polestar 2 – 352
- Mercedes-Benz EQC – 332
- Renault ZOE – 119
- Tesla Model 3 – 74 (общо за марката Tesla: 95, включително 21 броя Model S/X)
9 коментара
За продажби ли става дума, за субсидии ли?
Май половината суми се плащат от правителството, защо ли?
Смех 🙂
Buy : VW/SAIC motors/hyndai/audi
Sell short : Tesla/renault
SAIC Motor Corporation Limited (SAIC, бивша Shanghai Automotive Industry Corporation) е китайска държавна компания за проектиране и производство на автомобили със седалище в Шанхай, с многонационални операции.
Компанията от Fortune Global 100 и един от държавните китайски производители на автомобили “Голямата четворка” (заедно с Changan Automobile,
FAW Group и
Dongfeng Motor Corporation),
компанията има най-големия обем на производство от всеки китайски автомобилен производител през 2014 г. повече от 4,5 милиона превозни средства.
Неговият производствен микс обаче не е изцяло потребителски предложения, тъй като до 1 милион пътнически автомобила SAIC са търговски микробуси.
SAIC motors
Произведени
5,620,200 бр. (2014)
Приходи
US$101.7 млрд (2014)
Работници
144,955 (2013)
Очакват се супер тримесечие с 95бр продадени в най-богата страна.
Tesla Model 3 – 74 (общо за марката Tesla: 95, включително 21 броя Model S/X)
FOR:
Cheap,
roomy,
useful infotainment and driver aids
AGAINST:
Ugly,
electric range fine for daily use but not road trips
Nowadays the name belongs to the Chinese SAIC conglomerate, so at least there’s true industrial heft behind it.
The company has a battery plant capable of churning out 300,000 electric vehicle packs a year.
BEV (електрически) паз. Дял 60,8%:
7 873 (+110%)
+ 671 „употребявани”
+ 242 микробуса (242 нови и 0 използвани)
PHEVs (хибриди) паз. дял 18,3%:
2372 (+0,3%)
————-
Общо паз. дял 79,8%: 10 242 (+67,8%)
Втората най-продавана MG ZS EV – 586
Е китайче.