
(снимка: Alstom)
Първите в света 14 водородни влака ще влязат в експлоатация през март 2022 г. в Долна Саксония, Германия, съобщиха от компанията Alstom, която представи своя Coradia iLint на онлайн събитие с журналисти от цял свят.
„Половината от железопътните линии в Европа не са електрифицирани и ние намерихме решението за това – влак с нулеви емисии на водород. Тази технология ще изиграе основна роля в декарбонизацията на сектора”, заяви Анри Пупар-Лафарж, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alstom.
От 2018 г. досега Coradia iLint е изминал повече от 200 000 км в активно тестване с пътнически услуги, уточниха от компанията.
„Технологията вече е изпитана и отговаря на всички изисквания: устойчивост, икономическа ефективност и удовлетвореност на клиентите”, заяви Кармен Швабъл, управляващ директор на железопътния оператор LNVG в Долна Саксония – компанията, която въвежда в експлоатация първите водородни влакове.
Водородните влакове предлагат чиста, надеждна и оптимална алтернатива за 46% от основните железопътни артерии в ЕС, които не са електрифицирани, обявиха от Alstom. Според компанията, до 2035 г. в Европа ще трябва да бъдат заменени над 5000 дизелови пътнически влака.

(снимка: Alstom)
Новата технология бързо набира популярност. Alstom вече работи по нови договори за поръчки в Италия и Франция, стартира и пилотен проект в Обединеното кралство. Компанията проведе и успешни тестове в Австрия, Холандия и Германия.
„Водородът има основна роля за изпълнение на ангажиментите на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.”, каза Джан Лука Бачи, президент на Alstom Европа.
По неговите думи, налице е огромен интерес за инвестиции във водородни технологии в Централна и Източна Европа, в страни като Полша, Румъния, България и Гърция, които правят първи стъпки в популяризирането на тази технология.
„Средствата, които са предвидени за всяка страна членка на ЕС от Фонда за възстановяване, ще спомогнат за засилване на инвестициите в тази посока”, добави Джан Лука Бачи.
6 коментара
“колко енергия се губи да се произведе водород” колко много да е. Интересно в пустините колко енергия има.
Никъде не се спомена ,че българин е в основата на технологията която не е никак нова ама нали парички трябва да се печелят като нова технология
анонимния смешник явно не може да мисли грам, колко енергия се губи да се произведе водород, да се съхранява и след това да се гори, електрическите превозни средства е истината и не случайно Мъск осмя водородните глупости.
Щото тока се прави и съхранява ЕКО
“л” е голяма глупост.
Водородните превозни средства са голяма глупост