TechNews.bg
водещи новининовини

Първите водородни влакове тръгват в Европа

Coradia iLint е изминал над 200 000 км в активно тестване с пътнически услуги
(снимка: Alstom)

Първите в света 14 водородни влака ще влязат в експлоатация през март 2022 г. в Долна Саксония, Германия, съобщиха от компанията Alstom, която представи своя Coradia iLint на онлайн събитие с журналисти от цял свят.

„Половината от железопътните линии в Европа не са електрифицирани и ние намерихме решението за това – влак с нулеви емисии на водород. Тази технология ще изиграе основна роля в декарбонизацията на сектора”, заяви Анри Пупар-Лафарж, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alstom.

От 2018 г. досега Coradia iLint е изминал повече от 200 000 км в активно тестване с пътнически услуги, уточниха от компанията.

„Технологията вече е изпитана и отговаря на всички изисквания: устойчивост, икономическа ефективност и удовлетвореност на клиентите”, заяви Кармен Швабъл, управляващ директор на железопътния оператор LNVG в Долна Саксония – компанията, която въвежда в експлоатация първите водородни влакове.

Водородните влакове предлагат чиста, надеждна и оптимална алтернатива за 46% от основните железопътни артерии в ЕС, които не са електрифицирани, обявиха от Alstom. Според компанията, до 2035 г. в Европа ще трябва да бъдат заменени над 5000 дизелови пътнически влака.

14 водородни влака ще влязат в експлоатация през март 2022 г. в Долна Саксония
(снимка: Alstom)

Новата технология бързо набира популярност. Alstom вече работи по нови договори за поръчки в Италия и Франция, стартира и пилотен проект в Обединеното кралство. Компанията проведе и успешни тестове в Австрия, Холандия и Германия.

„Водородът има основна роля за изпълнение на ангажиментите на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.”, каза Джан Лука Бачи, президент на Alstom Европа.

По неговите думи, налице е огромен интерес за инвестиции във водородни технологии в Централна и Източна Европа, в страни като Полша, Румъния, България и Гърция, които правят първи стъпки в популяризирането на тази технология.

„Средствата, които са предвидени за всяка страна членка на ЕС от Фонда за възстановяване, ще спомогнат за засилване на инвестициите в тази посока”, добави Джан Лука Бачи.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

6 коментара

до л 05/05/2021 at 12:12

“колко енергия се губи да се произведе водород” колко много да е. Интересно в пустините колко енергия има.

Отговор
Клик 01/05/2021 at 20:11

Никъде не се спомена ,че българин е в основата на технологията която не е никак нова ама нали парички трябва да се печелят като нова технология

Отговор
л 30/04/2021 at 23:04

анонимния смешник явно не може да мисли грам, колко енергия се губи да се произведе водород, да се съхранява и след това да се гори, електрическите превозни средства е истината и не случайно Мъск осмя водородните глупости.

Отговор
Тътъ 01/05/2021 at 15:04

Щото тока се прави и съхранява ЕКО

Отговор
Anonymous 29/04/2021 at 23:42

“л” е голяма глупост.

Отговор
л 29/04/2021 at 20:06

Водородните превозни средства са голяма глупост

Отговор

Коментари