
(снимка: Mahle видео)
Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% – нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е.
Инженерите на Mahle са разработили първия двигател, който не използва редки земни материали и магнити. Отличителна черта на новия електромотор е и високият му КПД, който се оценява на около 95%.
В момента двигателят е в последен етап на разработка, съобщава Motor1.com. Технологичният пробив се свежда не само до по-екологичен двигател – той също е по-икономичен и по-безопасен, според разработчика.
Интересното е, че ефективността от 95% е показател, който преди това беше постигнат само от автомобили на Формула Е. В същото време разработчиците изтъкват дълготрайността на двигателя. Това е възможно благодарение на безконтактното предаване на електрически ток между въртящи се и неподвижни части вътре в двигателя.

(снимка: Mahle)
Към момента все още няма информация за това колко скоро новият мотор ще стане част от серийно произвеждано електрическо превозно средство.
45 коментара
Грозданов
17/07/2022 10:35
“Тия продължават да дълбаят в грешната посока с последните си проекти.
Големите технологични възможности им затварят очите за проста и икономична конструкция.” ……Това е моето мнение записано на посочената дата. Не знам как в моя пост е вмъкнато това: “За по-добро охлаждане електродвигателят трябва да се направи по-масивен – по-голям и по-тежък. Така че можете да увеличите продължителното натоварване на електродвигателя до 70–80%, но на доста висока цена – както в пари, така и поради загубата на част от полезния товар (която ще бъде „изядена” от повишеното тегло на електрическия мотор).”, което е глупост и няма как да ми мине през главата.
Абе какво охлаждане, какъв по масивен ?! Казват ти че ел. мотора има КПД 95 % Само 5 % ще преминат в топлина !
Тия продължават да дълбаят в грешната посока с писледните си проекти.
За по-добро охлаждане електродвигателят трябва да се направи по-масивен – по-голям и по-тежък. Така че можете да увеличите продължителното натоварване на електродвигателя до 70–80%, но на доста висока цена – както в пари, така и поради загубата на част от полезния товар (която ще бъде „изядена” от повишеното тегло на електрическия мотор).
Големите техналогични възможности им затварят очите за проста и икономична конструкция.
Тия продължават да дълбаят в грешната посока с писледните си проекти.
Така написано,заглавието е журналистическо недоразумение,ел.двигателя на моята пералня,прахосмукачка и т.н. са без грам магнит!
Еее няма коментари, бива ли така? Само исках от тъмното да се преместим в мъглата.
Фофу
18/05/2021 09:18
Шпецовете хайде кротнете и малко се позамислете, дали немци ще се правят на експерти ако наистина няма нещо за казване.
Първо електромотора е постояннотоков.
Тук (ако изгледате и видеото) се говори за постояннотокова машина със стандатен (електромагнитен) статор
Статорът тук е котва. Номотката е разпределена по обвода и чрез последователно превключване посоката на токовете с контролер се създава въртящо магнитно поле, което увлича явнополюсния ротор.
Транформаторът и датчици на Хол, са конструктивни подробрности.
SvetlyoGeorgiev
25/05/2021 08:52
Всички сте тъпанари,все едно наистина падате от небето.
За ТЪПАНАРИТЕ има ТЪПАНАРСКИ сайтове, където да се съревновават с останалите ТЪПАНАРИ. Пиши по темата, ако имаш нещо в КРАТУНАТА!
Всички сте тъпанари,все едно наистина падате от небето.
Фофу
18/05/2021 09:18
Топло, топло – ти си най – близко!
ИВАНЧО
19/05/2021 01:39
От Варна ли беше?