TechNews.bg
актуалноинтернетновини

Пандемията: бета-тест за свързаните технологии

Човекът става все по-дигитален и зависим от технологиите за свързаност
(снимка: CC0 Public Domain)

Доволни, щастливи от адаптацията си към новите технологии, потребителите могат да благодарят на пандемията и повсеместните „локдаун”-и, макар че адаптирането не мина без проблеми и препъни-камъни – това е изводът на Deloitte за технологичния скок през 2020 година. Той бе очертан в последния доклад на анализаторската фирма за състоянието на технологичните потребители.

Описвайки изминалата година и половина като „един голям бета-тест” за бъдещето на свързаността, Deloitte подчертава, че интернет свързаността и устройствата, които я предоставят, стават по-важни от всякога. Все пак за много домакинства това се е оказало принуда да надскочат лимитите си, коментира доклада TechRepublic.

19% от домакинствата са били принудени да надградят своята интернет свързаност. 30% са се видели в нужда да добавят Wi-Fi усилватели, за да се справят с т.нар. „мъртви зони” на покритие. Цели 40% са предприели промяна в плановете за ползване на мобилни данни, в повечето случаи преминавайки към абонамент за неограничени данни.

Не е изненадващо, че използването на мобилни технологии от потребителите значително се е увеличило по време на пандемията. Дейности като използване на мобилно приложение или уебсайт за поръчване на храна са нараснали от 36% на 56%!

Споделените пътувания са се увеличили от 31% на 51%. Безконтактните плащания също са нараснали – със сходни проценти. От тези, които са започнали да използват смартфони за търговия на дребно, 70% заявяват, че ще продължат да го правят и занапред.

Дистанционната работа беше друг тест за технологиите за свързаност. В 55% от американските домакинства има поне един човек, работил от дома си към началото на 2021 г. 43% пък си имат ученик или студент, който се учи от дома.

Интересно е, че и при дистанционно работещите, и при дистанционно учещите има около третина, които казват, че имат технически проблеми с връзката. Въпреки технологичните предизвикателства обаче анкетата сочи, че невъзможността за среща очи в очи с клиенти, колеги или преподаватели си остава най-голямото предизвикателство. За работещите проблем си остава и увеличеното работно време.

Виртуалното здравеопазване също беше подложено на стрес по време на пандемията. Все пак 82% от анкетираните казват, че са доволни от опита си с „дистанционни грижи” за здравето. Оказва се, че над половината от всички, които са изпробвали виртуална среща с лекаря си, вероятно ще продължат да планират дистанционни „посещения” и след приключване на ограниченията заради коронавируса.

Най-големият недостатък на отдалеченото здравеопазване съвпада с този на отдалечената работа, установява Deloitte: пациентите съобщават за липсващи взаимодействия лице в лице и са разочаровани от невъзможността да се регистрират жизненоважни статистически данни. Общият успех на виртуалната медицина по време на пандемията обаче би могъл да преодолее тези недостатъци.

Deloitte предполага, че напредъкът в носимите технологии, които позволяват по-добро събиране на данни за здравето, вероятно ще компенсира наличното недоволство от дистанционните здравни грижи.

Въпреки несгодите, породени от пандемията, заместник-председателят по технологичните изследвания в Deloitte Пол Силвъргейт описва периода като „машина на времето, която внезапно ни запрати десетки години напред в бъдещето”. Пандемията, според него, доказа, че технологиите могат да вършат очакваната от тях работа и са успели да се адаптират към нарасналото търсене.

Въпреки това, отбелязва Силвъргейт, светът натовари настоящата си инфраструктура за свързаност до краен предел: до състоянието, в което вече не е възможно да се осигури повече свързаност. „Освен че сме се адаптирали, ние достигнахме границите на това, което нашите текущи технологии могат да направят за нас”, каза Силвъргейт.

Бъдещите иновации в технологиите за отдалечено взаимодействие трябва да се съсредоточат върху задоволяването на нуждите на хората, казва Яна Арбанас, заместник-председател по изследванията в развлекателния сектор на телекомуникационните медии в Deloitte.

„Както видяхме по време на пандемията, иновациите трябва да се фокусира върху основните елементи на ежедневието, за да помогнат на хората да се чувстват добре в претъпканите си домове – подчертавайки простия факт, че технологиите и изобретенията в идеалния случай са свързани с подкрепата на човешките нужди”, коментира тя.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

3 коментара

Anonymous 15/07/2021 at 14:34

използването на мобилни технологии от потребителите значително се е увеличило по време на пандемията. уебсайт за поръчване на храна са нараснали от 36% на 56%!

Голямо ползване на технологите поръчал си обяд за вкъщи.

Отговор
Anonymous 15/07/2021 at 14:32

бета-тест за

Официалната версия кога?

Отговор
Anonymous 15/07/2021 at 14:28

описва периода като „машина на времето, която внезапно ни запрати десетки години напред в бъдещето”.

Кризите са скок в ползването на технологии.

Отговор