TechNews.bg
бизнесводещи новиникомпанииновини

Колко струва най-скъпият бранд в света Apple?

И тази година Apple запазва позицията на най-скъп бранд в света
(снимка: CC0 Public Domain)

Групата за пазарни проучвания Brand Finance публикува своя нов доклад Global 500 на най-ценните марки в света за 2022 година. Водещата позиция отново е запазена от американската компания Apple.

Брандът на производителя на iPhone е оценен от експертите на 355,1 милиарда долара. Това е най-високият резултат в историята на рейтинга на Brand Finance.

Оценката се основава на пазарната капитализация на Apple, статута на компанията и способността ѝ да запази лоялността на клиентите чрез предоставяне на първокласно обслужване.

На второ, трето и четвърто място в класацията са съответно Amazon, Google и Microsoft. На пета позиция, измествайки Samsung, е Walmart, единствената компания в челната петица, която не принадлежи към технологичната индустрия.

Топ 10 на най-ценните марки тази година включва Huawei, който се изкачва до девето място от 15-о миналата година. Топ десет затваря телекомуникационният гигант Verizon.

TikTok, която присъства в класацията за първи път, дебютира на позиция 18. Производителят на електрически автомобили Tesla е на 28-о място в сравнение с 42-о миналата година.

TSMC, най-скъпата компания в Азия, влезе в топ 100 под номер 93. Nvidia се изкачва до 122-о място от 231-о през 2021 г. AMD влиза в рейтинга за първи път и заема 374-а позиция.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Коментари