TechNews.bg
водещи новинииновацииноваторскиновини

Ford работи по водороден двигател с вътрешно горене

Класическият двигател с вътрешно горене може да заживее втори живот
(снимка: CC0 Public Domain)

Въпреки решението на повечето производителите да „електрифицират” продуктовата си гама, а някои даже да загърбят ДВГ, може би все пак двигателят с вътрешно горене има голямо бъдеще. Наскоро автомобилните медии съобщиха, че класическият двигател може да заживее втори живот, работейки с водород, вместо с изкопаеми горива.

Патентни документи на Ford разкриха, че компанията експериментира с водородни двигатели с вътрешно горене. За да не се бърка с двигателите с горивни клетки, патентът е за „конвенционален двигател с вътрешно горене”, който просто изгаря водород вместо бензин или дизел – процес с нулеви вредни емисии.

Патентната заявка, подадена в САЩ, описва метод на горене на водород в комбинация с турбокомпресор и рециркулация на отработените газове. В приложението се посочва, че подобен водороден двигател може да се използва като част от хибридно задвижване, с електромотор-генератор, поставен между двигателя и трансмисията.

Ford е сред шестте автомобилни производителя, които официално обявиха участието си в глобалната кампания за постепенно премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г. Останалите са Volvo, General Motors, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover и BYD.

Същевременно, най-големият производител на електрически превозни средства в Китай – BYD, акционер в която е милиардерът Уорън Бъфет – заяви, че от миналия месец е спрял да произвежда превозни средства с двигатели с вътрешно горене за сметка само електрически и силно електрифицирани хибридни автомобили.

„В бъдеще BYD ще се съсредоточи върху чисто електрическите и плъгин хибридите в автомобилния сектор”, се казва в изявление на компанията, подадено до фондовата борса в Хонконг в неделя, цитирано от Ройтерс.

Новият ход идва в отговор на обещанието на Пекин да увеличи потреблението на зелена енергия. Все пак BYD няма да спре напълно производството на бензинови двигатели, тъй като по-малките високоефективни двигатели ще продължат да се използват в презареждаемите хибридни коли.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

1 коментар

Мхм 04/04/2022 at 17:37

поредната мега тъпотия, двг без значение какво е горивото е абсолютно първобитна история, никога не бих си взел двг кола

Отговор

Коментари