
Jigsaw, дъщерно дружество на Google, ще започне кампания за справяне с дезинформацията относно украинските бежанци в Полша, Словакия и Чехия. Тя ще се основава на изследване на психолози от два британски университета.
Работейки с Jigsaw, психолозите от университетите в Кеймбридж и Бристол са разработили 90-секундни клипове, предназначени да „ваксинират“ хората срещу вредно съдържание в социалните медии.
Клиповете, които ще се пускат в рекламни слотове в YouTube, а също и в други платформи като Twitter, TikTok и Facebook, целят да помогнат на хората да „идентифицират емоционалната манипулация“ в новинарските заглавия.
„Ако кажете на хората кое е истина и кое неистина, мнозина ще поспорят… но това, което можете да предвидите, са техниките, които ще бъдат използвани за разпространение на дезинформацията, както е при украинската криза“, коментира Джон Рузенбек, водещ автор на доклада, на който се базира кампанията.
Изследването е разпределено в седем експеримента, включително с група американци на възраст над 18 години, които са гледали политически новини в YouTube. Jigsaw е показал на около 5,4 милиона души в YouTube видеоклип за мисловна „ваксинация“, като почти милион са го гледали най-малко 30 секунди.
Кампанията е предназначена да изгради устойчивост спрямо анти-бежанските наративи. Тя ще се провежда в партньорство с местни неправителствени организации, „проверители на факти“ академици и „експерти по дезинформация“.
„Мислим за това като за пилотен експеримент, така че няма абсолютно никаква причина този подход да не може да бъде приложен в други страни“, каза в интервю Бет Голдбърг, ръководител на изследванията в Jigsaw. „Полша беше избрана, защото там има най-много украински бежанци“, угочни той. Кампанията ще продължи един месец.
2 коментара
Брех тия другаре от Позитано какви къртещи опорки пускат.
Като не ти хатесва, бегай при демокрацията на другара ти Путин или при китайците.
Гугъл се превръща в информационното острие на неолибералния тоталитаризъм.