TechNews.bg
анализибизнесводещи новининовини

Илон Мъск се опасява да не загуби китайския пазар

Докато води преговори за покупка на Twitter, Илон Мъск тества възможностите на социалната платформа за влияние върху световните дела
(снимка: Elon Musk / Twitter)

В последните дни Илон Мъск изненада, по-скоро неприятно, своите почитатели с няколко изявления в Twitter за горещите точки в света – войната в Украйна и напрежението между Китай и Тайван. Остава усещането, че американският предприемач и милиардер настоява за уреждане на конфликтите по начин, който не се харесва на западната общност, опасявайки се от сериозни последствия за световната икономика, за своя бизнес и още по-лошо – от риск за ядрена война.

Поредицата от политически съвети на Мъск провокираха остра реакция в медийното пространство, но също така показаха желанието на потенциалния купувач на Twitter да използва силата на платформата за влияние върху световните дела.

В частност, ръководителят на Tesla и SpaceX смята конфликта около Тайван за неизбежен, а последиците от него тежки за цялата световна икономика. В същото време той призна, че китайските власти са против пускането на неговата услуга за сателитен интернет Starlink за клиенти в страната.

Мъск направи широко коментираните изявления в интервю за Financial Times и ги публикува в Twitter. Най-богатият човек в света нарече конфликта около Тайван неизбежен, но донякъде той се успокоява от факта, че от това ще пострада не само неговият бизнес.

Tesla ще се сблъска с негативните последици от всеки конфликт, според ръководителя на компанията, но дори ако китайската икономика бъде изолирана, Мъск очаква да продължи да продава автомобили, сглобени в Шанхай, на вътрешния пазар в Китай.

“Apple ще се изправи пред огромни предизвикателства, това е сигурно”, каза още Мъск. В допълнение, според него, цялата световна икономика ще регистрира спад до 30% при конфликт между Китай и Тайван. Преди това Мъск препоръча потенциалните страни в конфликта да обособят Тайван като независима административна зона, следвайки примера на Хонконг.



По едно време Tesla остана единственият чуждестранен производител, на когото беше разрешено да сглобява автомобили в Китай, без да създава съвместно предприятие с местен партньор. Но дори това не спаси Илон Мъск от недоволството на китайските власти. Той призна, че наскоро служители са се обърнали към него с искане да не разполага сателитната интернет инфраструктура Starlink в Китай.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Коментари