TechNews.bg
актуалноиновациикорпоративнимениджмънтновини

Доверието към бранда е лиценз за иновации

Иновациите, които всяка организация създава, имат стойност само тогава, когато хората се отнасят с доверие към марката (снимка: CC0 Public Domain)

68% от хората смятат, че доверието към марката е от първостепенно значение при закупуване на продукти и услуги, сочи ново проучване на Harvard Business Review Analytic Services, проведено в сътрудничество с Mastercard. Докато много организации избират да интегрират най-новите технологии преди всичко, това, което потребителите наистина искат, е надеждно решение, което им осигурява изключителна стойност: констатациите сочат, че 75% няма да похарчат парите си към бизнес, на когото нямат доверие.

Анализът се основава на анкета сред 397 бизнес-лидери и 1011 граждани. Докладът дава ясни и убедителни насоки за мениджърите, които искат да правят иновации през следващата 2023 година.

„Тъй като потребителите търсят надеждност, доверието дава на организациите лиценз за иновации“, казва Дан Мартин, вицепрезидент и ръководител на ANZ Digital Partnerships в Mastercard. „Хората ни показаха, че не винаги най-новите технологии ги вълнуват, а по-скоро онези решения, които са лесни за използване и разбиране, приоритизират тяхната безопасност и идват от организации, които са спечелили доверието им многократно“.



Има четири ключови неща, които потребителите очакват от получат от бизнеса, когато купуват негови продукти, според изследването. Това включва:

  • По-ниски разходи/цени (76%);
  • Приоритет на безопасността на потребителите (63%);
  • Удобство и лекота на използване (63%);
  • Гарантиране на сигурност на данните и поверителност на информацията (62%).

Констатациите подчертават необходимостта от удобни, безопасни и евтини продуктови предложения, казват анализаторите на Harvard Business Review Analytic Services. Същевременно изводите от проучването извеждат наяве потенциалното разминаване между това какво означават иновациите за предприятията и какво означават те за потребителите.

Всъщност, списъкът с иновационни области, които са най-маловажни за потребителите, включва:

  • Притежаване на най-съвременна технология (27%);
  • Персонализиране (23%);
  • Безконтактно или виртуално човешко взаимодействие (12%).

„След няколко години, в които „дигитална трансформация“ бяха двете думи в почти всеки дневен ред на бизнес-организация, това, което е необходимо сега, е да се срещнем с потребителите в техните очаквани – давайки приоритет на здравето и безопасността, да улесняваме живота им и да гарантираме сигурността и поверителността на тяхната информация”. Най-успешните иноватори през следващите години вероятно ще бъдат тези, които могат да бъдат „най-добри в базовите неща“, според Мартин.

Както може да се очаква, мнозинството потребители споделят, че нямат доверие на фирми или марки, чиито продукти или услуги са се показали като ненадеждни. И тук важи правилото, че доверието, изградено с много усърдие и стремеж към съвършенство, лесно може да бъде загубено.

Докладът обаче разкрива известна празнина в очакванията относно това какво означава отчетност за бизнеса и за потребителите. Бизнесът вече говори много за ESG – екологична и социална отговорност и справедливост в управлението. Но този подход обикновено се спуска „отгоре надолу“ и може да се окаже, че никак не резонира с клиентите, които изграждат доверието си на база съответствието с техните лични ценности. 61% от потребителите посочват, че имат по-добро „клиентско изживяване“, когато знаят, че ценностите на компанията са в съответствие с техните собствени.



„Този анализ ни напомня, че когато става дума за иновации, организациите трябва преди всичко да се стремят да добавят стойност, да изграждат доверие и в крайна сметка да подобряват живота на хората“, казва Мартин. „В днешния пазарен климат, ако изгубите от поглед тази основна цел, вие ограничавате способността си да оказвате влияние“.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Коментари