TechNews.bg
водещи новинииновацииноваторскиновини

Швеция строи електрически път за зареждане на EV в движение

Зареждането в движение може да ускори навлизането на електрически превозни средства
(снимка: CC0 Public Domain)

Швеция се очертава като първата страна в света, която изгражда високотехнологичен път с възможност да зареждане на батериите на електрически превозни средства в движение.

Вече е избран 21-километров постоянен участък от междуградско трасе , който ще бъде оборудван с технология за динамично презареждане на тяговите батерии на електрически превозни средства (EV) в движение.

Очаква се иновацията да намали капацитета на тяговите батерии със 70%, съобщи Electrek в репортаж за проекта. Това може да стимулира растежа на парка от EV, които продължават да страдат от сравнително кратък пробег.

В Швеция вече има четири експериментални участъка със система за динамично презареждане на електрически превозни средства. Но сега се разгръща мащабен проект, какъвто няма на други места по света – Франция, Италия и други страни провеждат само експерименти.

Реализацията на подобни проекти е възпрепятствана от високата им цена. Например, израелската технология с валцоване на индуктори в асфалт и бетон за безжично зареждане на батериите на EV предполага разходи от $650 000 на км, а шведската система Scania AB е още по-скъпа – до $2,5 милиона за км електрифицирана магистрала.

Управлението на мащабния проект в Швеция е поверено на местната транспортна администрация (Trafikverket). В момента тече търг за изпълнител на проекта. Все още не е избрана конкретна технология за зареждане, но се очаква електрифицираният път да влезе в експлоатация през 2025 г.

Администрацията обмисля всякакви варианти – от жични до безжични. Това могат да бъдат надземни кабели като трамвайните, релси като в метрото, където електричеството се предава през токоприемник под дъното на вагона, или индуктори за безжично предаване на енергия, монтирани в коловоза.

Електрифицираното трасе ще бъде част от магистрала E20 между Халсберг и Йоребру. Тя минава между Стокхолм на север, Гьотеборг и Малмьо на юг и е умишлено избрана, защото е натоварен търговски транспортен коридор. Има и необходимите източници на енергия.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

2 коментара

Anonymous 14/05/2023 at 15:46

Лудлуд тихо да не те чуят мазньовците и герберастите че туквун пак взема властта и краденето продължава

Отговор
ЛУДЛУД 14/05/2023 at 11:37

Е нашите пътища като са по 4 милиона на КМ какво да кажем 😀 и издържат само няколко години и пак наново 4 милиончета то е трагично с тези Бойкови цени на пътищата ако бяха вложени правилно вече цяла България трябваше да е със най модерните пътища в света за EV автомобили.

Отговор

Коментари