
(снимка: Airbus)
Свръхпроводяща технология ще се използва в изцяло ново поколение пътнически самолети, задвижвани с водород. Върху нея работят съвместно Airbus UpNext, дъщерно дружество на авиогиганта Airbus, и Toshiba Energy Systems & Solutions Corporation.
Повишаването на ефективността на системите за електрическо задвижване, използващи водород като източник на гориво и охлаждащ агент, ще доближи авиационната индустрия до крайъгълния камък на нетните нулеви емисии до 2050 г.
Технологията за свръхпроводимост в новите разработки ще осигури множество предимства. Течният водород, охладен до -253°C, ще може да захранва самия самолет и да доставя енергия на различни електрически системи – например, климатизация и осветление.
По този начин технологията ще опрости дизайна на самолета, премахвайки необходимостта от допълнителен енергиен агрегат, и ще повиши общата ефективност чрез намаляване на теглото.
Ключов аспект от работата на двете компании ще бъде създаването на двумегаватов свръхпроводящ двигател, който може да бъде огромен пробив за водородната авиация.
6 коментара
Докога ще продьлжава тоя идиотизьм с водорода той е 3 пьти по скьпо гориво. И кой ще плаща сметката
Ти колко имаш по химия, бре юнак?
…… Келнер!!?!….2 Одеколона за Конструкторите….
Супер сигурно на там е пътят след като Евросъюза и Япония са почнали разработка ще стане.Само.че не ми е ясно колко енергия ще отиде за да охладят Водорода до -,253гр.
Николчо, ми той на толкова се изпарява при около атмосферно налягане, бре! Що им е да го ‘ладят хората, след като веднъж е втечнен (за което също не се иска ‘ладене)
Даскале,подри си с дипломата масата че, се клати….