TechNews.bg
водещи новиникосмосноваторскиновинитоп новини

AI проектира уникален ракетен двигател за три седмици

Клиновият реактивен двигател на LEAP 71 е създаден за кратко време с помощта на изкуствен интелект (снимка: LEAP 71)

Изкуствен интелект проектира революционен клиновиден ракетен двигател само за три седмици. Двигателят работи със смес от криогенно охладен кислород и керосин и вече е преминал успешно тестови изпитания.

Базираната в Дубай компания LEAP 71 постигна пробив в космическата индустрия, като успешно тества клиновиден въздушен ракетен двигател Aerospike, проектиран изцяло от изкуствен интелект само за три седмици.

Невронната мрежа Noyron, разработена и обучена от специалисти на компанията, независимо изчислява оптималната геометрия на Aerospike и неговите производствени параметри. Резултатът е работещ прототип, произведен чрез селективно лазерно топене на специална космическа медна сплав (CuCrZr).

Противопожарните тестове на Aerospike са извършени на 18 декември 2024 г. като част от кампанията „четири двигателя за четири дни”, проведена от LEAP71 в центъра Airborne Engineering в Уесткот, Обединеното кралство.

По време на 11-секундния тест двигателят е произвел тяга от 5000 N при невероятно висока температура на горене от 3500°C. Aerospike работи със смес от криогенно охладен кислород и керосин.

„Успяхме да разширим физиката на Noyron, за да се справим с уникалната сложност на този тип двигател. Вътрешността на двигателя съдържа сложни охлаждащи канали, пълни с криогенен кислород, докато външната част на камерата се охлажда с керосин”, разказва Жозефин Лиснер, главен изпълнителен директор и съосновател на LEAP71.

„Много съм насърчен от резултатите от този тест, защото почти всичко по двигателя беше ново и нетествано. Това е страхотно потвърждение на нашия подход към изчислителен AI, основан на физика”, допълва той.

Основното предимство на технологията е адаптивността към променящите се атмосферни условия. За разлика от традиционните ракетни двигатели, чиято ефективност е ограничена до определени височини и налягания, клиновидният въздушен двигател автоматично настройва параметрите си въз основа на налягането на околната среда, без необходимост от сложни механични системи за управление.

Този подход значително повишава ефективността и надеждността на двигателя на различни етапи от полета, подчертават от компанията.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

1 коментар

Иванчо Глупака 27/12/2024 at 18:18

Сега остава и да излети… 😀

Отговор

Коментари