TechNews.bg
интернетл@йф

Глобален, невиждан срив на Skype

Милиони потребители по целия свят останаха от вчера вечерта без любимата си услуга Skype. Сривът е глобален и се дължи на проблем в "супервъзлите" на поддържащата инфраструктура, съобщиха от компанията.

Skype не е мрежа, подобна на телефонната или IM, а се опира на милиони отделни връзки между компютри и телефони, за да поддържа своята работоспособност. Някои от тези компютри се наричат супервъзли и действат като телефонни справочници за Skype, поясниха от доставчика на услугата.

Когато даден потребител иска да говори с някого, но Skype клиентът му не може да намери веднага съответния абонат, то компютърът или телефонът на иницииращата страна се обръща за информация към супервъзела.

В сряда вечерта обаче броят на супервъзлите рязко е намалял, заради проблем, характерен за някои версии на Skype. За да възстановят работоспособността на услугата, инженерите на Skype са създали нови мега-супервъзли.

От Skype предупреждават, че някои функции, като например видеочат, могат да бъдат недостъпни за определено време. В момента услугата постепенно възстановява своята функционалност, но все още са налице сериозни проблеми.

Актуални данни: 10 милиона вече са онлайн в Skype

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

5 здравни показателя, които да следим със смарт устройства

TechNews.bg

AI робот-компаньон плаща за общуване в криптовалута

TechNews.bg

Ferrari намекна за завръщане на ръчната скоростна кутия

TechNews.bg

Титаниева „суперписалка“ е готова да пише един век

TechNews.bg

14 коментара

Ангел 27/12/2010 at 11:09

tolko060466
—-НАИСТИНА КАТО ПРОЧЕТОХ ТОВА ТВОЕ АБСОЛЮТТНО ТЪПО НЕЩА-се сетих за много други неща от нашето ежедневие

Отговор
ktincheva 25/12/2010 at 23:41

Набюденията, които имам са, че голяма част от българските потребители на скайп, го приемат като някаква програмка за развлечение и немогат да проумеят, че може да служи за да си върши човек работата. Да не говорим, че подобни функционалности, каквито предлага скайп, се предлагат и от други подобни програми (говорим за некомерсиаланата част на приложението), но бг потгребителя по често използва скайп 🙂 Поддържам мнението на потребителя, че когато използваш нещо безпатно и нямаш абсолютно никакъв принос за неговото развитие, нямаш никаво право да претендираш за качеството на услугата. Весела Коледа.

Отговор
onq 25/12/2010 at 19:16

Правили са ми обучение по скайп за използване на софтуер и мога да кажа, че става. Незнам какво приложение към скайп използваха но виждах всичко което правят по менютата и чувах звук с обяснения.

Отговор
Skype Jabber 25/12/2010 at 11:28

Skype за бизнес? Това е несериозно, въпреки че съм виждал доста компании да го ползват. Ако не се използва някакво специално VoIP решение, според мен оптимален аналог е Jabber. С него най-малкото си независим от проблемите с външни доставчици, имаш пълен контрол над функционалността на сървера си и което не е маловажно – на любопитните ще е далеч по-трудно, да подслушват фирмените дела.

Отговор
simeon 24/12/2010 at 21:01

tolko060466 haide brato 6to ne si naprai6 togava sobstven softeware za razgovori i im i togava da govorim stava li ? Iavno si mnogo zle s tehnologiite.

Отговор
Lyubo 24/12/2010 at 15:53

Всеки пише каквото си ще и то затова сме го докарали дотук.А по отношение на скайп и аз съм нервен,но само Господ е вечен,така че нямаме право да се сърдим!

Отговор
Радослав Иванов 24/12/2010 at 03:03

tolko060466, с това неграмотно писане едва ли някой би Ви разбрал… Колко жалки, неблагодарни, но същевременно и вманиачени хора, които последното не си го признават, има. Баси ужаса!?! Айде сега и аз да пиша във всички страници колко разочарован съм от такива индивиди като Вас, tolko060466. Докъде ще стигнем с това?

Отговор
any 23/12/2010 at 22:26

Нода се оноди. На кой му пука за тоя боклук.

Отговор
Нико 23/12/2010 at 15:56

Нещата ще се стабилизират бавно.

От преди обяд (4 млн. юзъра онлайн) – сега са 7.5 млн. онлайн. Хората си вършат работата , но както казаха официално не се знае точно кога за кои потребители ще се оправят нещата.

Проблема не е малък, особено в ключовия момент за компанията и новите им цели относно корпоративните клиенти, които се опитват да зарибят.

Ще видим как ще се развият нещата, следя промените от близо.

Отговор
Иван 23/12/2010 at 15:52

Толкова неграмотно писане не куп не бях виждал отдавна…

А скайп услугите ще се възтановят.

Отговор
xph 23/12/2010 at 15:23

tolko060466 – Батенце… ходи да порастнеш, кви са тези глупости които пишеш. Баси дръвника

Отговор
!!! 23/12/2010 at 15:05

Щял да направи повЛикации ъхахаххха 🙂 И кой ти е длъжен нещо бе tolko060466 като софтуера е безплатен? Умнико никой не ти е длъжен за нищо докато не му плащаш за това.

Иначе по темата – много хора използват Скайп за бизнес, включително и аз, но при положение че СЕ ОПИТА да стане платен, от 15 милиона потребители онлайн ще останат 1500 🙂

Отговор
Skype 23/12/2010 at 14:02

Много нагло исказване на потребител е това на tolko060466

Бащати цял живот със Skype е бачкал. Не стига че ви продоставят безплатна услуга за рзговори ами и недоволствате!

Отговор
tolko060466 23/12/2010 at 13:15

Kak mogete da ni ostavite bez vraski sas svoite blizki y rodnini ,tova e nevigdano y ne4uvano.Kakvo iskate da si kupi9me tapia Skayp.Nemoga da poviarvam ,ako se nalogi 6te napravia povlikacii vav vsi4ki internet stranici.

Отговор

Коментари