TechNews.bg
бизнес

М-Тел с близо 8% спад на приходите през второто тримесечие

Приходите на М-Тел през второто тримесечие на годината са намалели със 7,9% до 130,5 милиона евро, в сравнение със 141,7 милиона евро за същия период на предходната година, съобщи днес телекомът.

Регулирането на цените за терминиране води до спад на приходите от свързаност между операторите. Намалялото потребление на клиентите на договор, както и засилената конкуренция през второто тримесечие, са довели до спад на приходите от трафик и месечна такса.

Приходите от стоки са се увеличили леко, поради продължаващото търсене на мобилни телефони от по-висок ценови клас. През второто тримесечие на 2011 година приходите от стационарни широколентови услуги, IPTV и услуги, свързани с  фиксирани линии, възлизат на 4,8 милиона евро, гласи финансовият отчет, който включва и резултатите от двата фиксирани оператора, придобити през първото тримесечие на 2011 г.

Вследствие на по-ниските цени и допълнителното намаление на тарифите за терминиране в мобилни мрежи, средният приход на абонат (ARPU) е намалял с 14,7% до 7,3 евро през второто тримесечие на 2011 г.

Средният приход от линия (ARPL) възлиза на 15,2 евро. Общо оперативните разходи са се увеличили с 6,6% до 70,2 милиона евро, което води до спад в сравнимите стойности на EBITDA от 8,0% до 70,8 милиона евро. Оперативните разходи са повлияни от консолидирането на двата оператора (Спектър Нет и Мегалан) през февруари 2011. До увеличение на оперативните разходи са довели по-високите разходи за персонал и маркетинг.

През второто тримесечие на 2011 година оперативната печалба е намалява с 43,5% до 18,9 милиона евро, в сравнение с 33,5 милиона евро за второто тримесечие на 2010 година, поради по-високите амортизационни отчисления.

Българският пазар остава повлиян от икономическата обстановка и намаленията на цените вследствие на регулаторна намеса, коментираха резултатите от М-Тел. Допълнително е повлияла и силната конкуренция.

Според данните в отчета, клиентската база база на М-Тел се е увеличила с 1,0% до почти 5,3 милиона клиенти през второто тримесечие на 2011 г. В резултат на това, делът на абонатите на договор се е увеличил от 62,1% до 66,7%.

Пазарният дял на оператора остава 49,3% в края на второто тримесечие на 2011 г.

Продължаващото активно търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет от 121,5% до повече от 161 600 клиенти. Запазва се и тенденцията за увеличено търсене на фиксирани широколентови решения, като фиксираните широколентови линии вече са над 95 700. Общо фиксираните линии за достъп са в размер на 101 200 линии през второто тримесечие на настоящата година.

още от категорията

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Съхранението на енергия с батерии в Европа се забавя

TechNews.bg

Google инвестира в три нови атомни електроцентрали

TechNews.bg

БАИТ създаде работна група за изкуствен интелект

TechNews.bg

Умната фабрика на Schneider Electric в Пловдив с нов директор

TechNews.bg

23 коментара

Минерва 23/08/2011 at 17:18

Реално това е + а не -.

Отговор
Валя Госева 23/08/2011 at 17:17

Аз съм м-тел не съм имала проблеми от много отдавна. Защо хората толкова се оплакват ?

Отговор
Първолета 23/08/2011 at 16:18

М-тел си стъпиха бързичко на краката. не мисля че има опасение.

Отговор
1 2

Коментари