TechNews.bg
облакът

„Умна” система ще спира измамите с автомобилни застраховки

Застрахователните компании у нас ще могат да разчитат на „умна” информационна система, за да намалят риска от измами. По време на форума „Към интелигентна България” по-рано тази седмица IBM и Гаранционен фонд обявиха партньорски проект за разработка и внедряване на новата ИС.

Системата ще позволи на застрахователните компании да извършват онлайн проверка на цялата необходима информация, касаеща полиците по задължителната застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите.

Решението се базира на софтуер, хардуер, услуги и технологии за бизнес анализ на IBM. С негова помощ българските и международните застрахователни компании, опериращи на пазара у нас, ще могат да намалят броя на неправомерно подадените искове и да вземат по-бързи и прецизни решения.

Водачите без провинения ще бъдат възнаградени с по-ниски застрахователни премии, благодарение на интеграцията на различни източници на информация, в това число и архивите на КАТ.

За нас е изключително важно да можем да обединим данните от различни източници, което ще ни даде възможност за ефективно наблюдение и координация на постъпващите застрахователни искове. Това ще е от полза, както за  застрахователите, така и за водачите на МПС”, каза Борислав Михайлов, изпълнителен директор на Гаранционен фонд България.

Фондът  е юридическо лице, част от автомобилната застрахователна индустрия, създадено с цел навременно и справедливо обезщетение на пострадалите при пътни инциденти, съблюдавайки българските и европейски стандарти.

Очаква се интегрирането на информацията да намали застрахователните измами. Системата ще спомогне също за елиминиране на редица грешки, които досега се допускаха при ръчното попълване на полиците. Статистиката показва, че над 25% от полиците са с грешки в тях.

Консолидирайки информацията, системата ще намали нивото на измами и неоснователни искове, като същевременно подобри и ускори обслужването на клиентите. Това ще се постигне чрез комбиниране на технологии за обработка на данни, техники за визуализации на данните и мощни средства за оценка и откриване на грешки.

Това е една от най-сложните информационни системи в страната, която поддържа най-високи стандарти в сферата на автомобилното застраховане”, каза Александър Раков, генерален директор на IBM България.

IBM Cognos софтуер за бизнес анализи и управление на финансови процеси отчита и анализира информацията в досието на водачите, с цел по-добро менажиране и правилно ценообразуване на застраховката „Гражданска отговорност” на автомобилиста. Възможностите на продукта позволяват да се идентифицират потенциално неверни полици.

Софтуерите IBM InfoSphere Warehouse и IBM WebSphere Enterprise Service Bus изграждат платформа за комуникация с всички ангажирани застрахователни компании и правителствени институции. Проектът включва също база данни DB2, IBM Power7 системи, дисков масив за съхранение на данни IBM Storage DS8300 и IBM Blade сървъри, които изграждат инфраструктура, устойчива на разнородни натоварвания на дистрибутираните системи.

още от категорията

Центровете за данни издържаха на „блекаута”

TechNews.bg

Търсенето на AI надвишава ресурсите на компаниите

TechNews.bg

Oптимизацията означава по-голяма ефективност на центровете за данни

TechNews.bg

Развитието на AI причини недостиг на вода

TechNews.bg

Облачни неволи: излизането от Microsoft е невероятно трудно

TechNews.bg

Google Cloud пусна виртуални машини с 5-то поколение AMD EPYC

TechNews.bg

6 коментара

палачинков 10/10/2011 at 16:59

лелееееееееееее, а тая система ще може ли да прави палачинки 😀

Отговор
GlobalAdmin 21/09/2011 at 16:57

Всъщност най-голямата измама е самото наличие на ГО при десетократно по-високи цени от преди влизането в ЕС в страна, където съдебната практика никога не отсъжда високи обезщетения. Но тази измама няма кой да я хване. Т.е. тази система против измами работи в полза на измамниците.

Отговор
до dio 20/09/2011 at 13:16

Ще се отрази , как няма да се отрази…Нали първо трябва да се изплати тази система.Затова ле-еко ще се вдигнат цените , пък после ще видим…

Отговор
dio 19/09/2011 at 18:52

Напълно подкрепям Deyan. Не виждам нещо интересно в тази ИС. Виждам само, че застрахователите са закъснели с поне 5 години да я вкарат. Дано това се отрази и в застраховките за шофьори без щеши.

Отговор
Deyan 19/09/2011 at 10:42

Честно казно всеки един сайт за запознанства е по-сложна система от тази най-сложна система …
1) има повече потребители
2) има повече данни – вкл. снимки и видео
3) има повече услуги – смс, емайл, чат, видео чат
4) има повече натоварване , и то в пъти
5) направен е без скъпи софтуери, като websphere enterprise и не от скъпоплатени драг&дроп консултанти

Отговор
Deyan 19/09/2011 at 10:39

Има си хас пък да е Глупава информационна система

Отговор