TechNews.bg
технологии

Германските влакове ще развиват 300 км/ч

230-километровата новоизградена железопътна линия в Германия – Ебенсфелд – Ерфурт – Лайпциг/Хале, ще бъде оборудвана с Европейска система за контрол на влаковете (ETCS) ниво 2. Новата линия е част от Транспортен проект Единна Германия №8 (VDE 8) с дължина от около 500 километра, която включва високоскоростна железопътна отсечка от Нюрнберг до Берлин и е част от железопътната ос на трансевропейската преносна мрежа от Скандинавия до Италия.

За първи път подобна технология за контрол и безопасност се използва в Германия. Благодарение на нея, необходимите сигнали се предават цифрово в кабината на влаковия машинист чрез глобалната система за мобилна комуникация на железниците (GSM-R). Това, което се наблюдава за пръв път в света, е, че конвенционалните стационарни външни сигнали няма да бъдат използвани никъде по линията. Новата технология позволява влакът да развие скорост до 300 км/ч и същевременно увеличава капацитета на линията.

Изпълнител на проекта е консорциум от Siemens и Kapsch. Общата стойност на поръчката от клиента – Deutsche Bahn AG, е на стойност 93 млн. евро. Предвижда се проектът да бъде въведен в експлоатация на два етапа – през 2015 г. и 2017 г.

В дългосрочен план, ETCS ще замени 14 различни системи за защита на влака, които понастоящем се използват в цяла Европа с една стандартизирана технология. Освен това, част от светлинната сигнализация по протежение на трасето ще бъде заменена с локомотивна такава. Това не само ще намали значително разходите по поддръжка на железопътната инфраструктура, но също така ще направи оперативно съвместима Европейската система за железопътен трафик.

още от категорията

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

5000 години съхранение на данни без загуба

TechNews.bg

Компания от САЩ обяви пробив в термоядрения синтез

TechNews.bg

Автопилотът на Tesla доказа, че е по-безопасен от човека-шофьор

TechNews.bg

3D печат на чипове намалява разходите с 90%

TechNews.bg

Бош подобрява асистираното и автоматизирано шофиране

TechNews.bg

Коментари