TechNews.bg
бизнесоблакът

Apple и Microsoft спорят за комисионни от Office

Microsoft и Apple вече спориха за приложението SkyDrive за iOS, а сега двете компании имат нов повод да кръстосат шпаги – този път за iOS версията на популярния пакет Office.

ИТ гигантите все още не могат да се договорят ще взима ли Apple стандартната комисионна от 30%, когато потребителите на iOS се абонират за облачния Office 365 вътре от самото приложение, съобщи electronista.com. Твърди се, че Apple отказва предложеното от Microsoft споразумение, но не са известни подробности за офертата.

Office продължава да бъде доминиращ офис пакет в света и важен източник на доходи за Microsoft. Версията Office 365 ще се продава на iOS потребителите на  абонаментен принцип, като те ще могат да извършват покупка вътре от самото приложение.

Облачният пакет може да се използва както на настолен компютър, така и на мобилно устройство. Вероятно, ако Apple уговори 30-процентна комисионна, то Microsoft ще трябва да я изплаща дори когато потребителят влиза в услугата от не-епълско устройство.

Пускайки Office за iOS и Android, Microsoft може да си осигури нов сериозен източник на доходи от мобилния сегмент, където компанията няма същите позиции както в десктоп средата. Така че не е изключено Microsoft да жертва спорните 30% от цената на абонамента за Office в полза на Apple. 

още от категорията

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Съхранението на енергия с батерии в Европа се забавя

TechNews.bg

Google инвестира в три нови атомни електроцентрали

TechNews.bg

БАИТ създаде работна група за изкуствен интелект

TechNews.bg

Умната фабрика на Schneider Electric в Пловдив с нов директор

TechNews.bg

1 коментар

:) 14/12/2012 at 10:33

Правилата на Apple са пределно ясни относно комисионните:
1. Взимат 30% от покупки през техния магазин.
2. Не взимат нищо от покупки извършени извън техния магазин.
3. Цената за закупуване през техния магазин не може да е по-висока от цената за закупуване през уеб сайт или чрез други средства.

Т.е. ако 50% от продажбите стават през AppStore, те реално ще взимат 30% от 50%, т.е. 15%.

Тъй като MS работят с корпоративния свят, биха могли да пренасочат тези корпорации да купуват с личен контакт, не през AppStore, с което спокойно могат да правят 70-80% от продажбите лично.

Отговор

Коментари