TechNews.bg
актуалносигурност

Компаниите губят данни най-често за клиентите

Каквито и да са причините за загуба на бизнес информация, тя засяга не само компаниите, но и нейните служители и дори нейните клиенти. Най-често се губи информация за клиентите, а също и финансови данни, като всяка от категориите е засегната в 36% от случаите, сочи глобално проучване на B2B International, проведено заедно с Лаборатория Касперски. Веднага след тях се нареждат данните за служителите, като те биват изгубени или откраднати в 31% от случаите.

Когато компаниите губят информация, най-често това са данни за клиентите им
Когато компаниите губят информация, най-често това са данни за клиентите им

Причините за изтичането на данни може да са както външни, така и вътрешни. 35% от ИТ специалистите потвърждават, че техните компании са загубили данни след заразяване със зловреден софтуер, като това е най-често срещаната външна заплаха. Следващите най-често срещани причини са атаките по електронна поща (21%) и чрез фишинг (17%).

Що се отнася до вътрешните заплахи, загубата на важни данни често е следствие от уязвимостта на фирмения софтуер (25%), от която се възползват кибер престъпниците, за да заразят компютрите на своите жертви.

Висок процент от изтичането на данни се извършва през мобилните устройства: 23% от интервюираните посочват загуба на данни, а 15% – кражбата на мобилно устройство като причина за посегателство върху данни. В 13% от случаите важна информация попада в чужди ръце поради небрежност, например като се изпращат съобщения на погрешен адрес на електронна поща.

„Спектърът на кибер заплахите, водещи до загуба на данни, демонстрира колко важно за всяка компания е установяването на защита на много равнища. Ефективното решение за корпоративна сигурност трябва да защитава както от външни, така и от вътрешни заплахи, като се използват правилните инструменти за целта: технологии за борба със зловредния софтуер, политики за корпоративна сигурност, методи за предотвратяване на изтичането на данни, инструменти за контрол и много други характеристики”, коментира Пьотр Меркулов, главен продуктов директор в Лаборатория Касперски, допълвайки, че тези мерки са налични в бизнес решенията на компанията.

Проучването обхваща 3 300 ИТ специалисти от 22 държави по света. Сред участниците в него са представители на бизнеса от всякакъв калибър: малки, средни и големи предприятия.

още от категорията

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Промпт-инженерството вече не е тренди професия

TechNews.bg

7 въпроса, които да зададем на Cybersecurity Forum 2025

Мария Малцева

Центровете за данни издържаха на „блекаута”

TechNews.bg

Как митата влияят върху пазара на изкуствен интелект

TechNews.bg

Повече роботи, отколкото хора, посещават онлайн магазините

TechNews.bg

Коментари