TechNews.bg
актуално

Идва краят на плазмените телевизори

Японските компании изоставят бизнеса с плазмени телевизори
Японските компании изоставят бизнеса с плазмени телевизори

Краят на плазмените телевизори е съвсем близо. Panasonic, най-големият производител в сегмента, възнамерява да прекрати пускането на плазмени панели и телевизори в рамките на план за преструктуриране на бизнеса си, предаде Nikkei.

В следващите три години японската компания ще се избави от част от активите, вкл. от завода за плазмени панели в Амагасаки, Япония, който беше пуснат през 2009 г. и произвеждаше по 330 хиляди 42-инчови панела месечно.

Освен това Panasonic ще прекрати и разработката на нови модели плазмени телевизори. Компанията смята, че пускането на плазмени ТВ наред с течнокристалните модели е нецелесъобразно, особено в Япония, където търсенето на телевизори намалява.

Panasonic очаква продажбите на подразделението й за телевизори да паднат над два пъти през финансовата 2015-2016 г. спрямо 2009-2010-та, когато компанията достигна рекорден резултат от над 10,5 млрд. долара.

Все още обаче ръководството на компанията не е взело окончателно решение за бизнеса си с плазмени екрани. През 2011 г. Panasonic съобщи, че ще намали обема на производството на плазмени панели и ще уволни хиляда души, заради невъзможността да се конкурира с корейските компании  Samsung и LG.

Японският гигант преживява трудни времена. През 2012 г. компанията предупреди, че загубите й за финансовата 2012-2013 г., която приключва този месец, ще достигнат близо 10 млрд. долара, в резултат на намалялото търсене на телевизори и други фактори.

В момента Panasonic остава най-големият производител на плазмени панели и телевизори, като наскоро компанията представи нови модели. Упадъкът в сегмента обаче започна, след като през 2009 г. технологичният лидер в тази област Pioneer се отказа от пускането на плазмени телевизори, а година по-рано – и от плазмени панели.

По предварителни данни на IHS, през 2012 г. световните доставки на телевизори от всички типове са намалели с 5,4% до 241 млн. устройства, след като през 2011 г. достигнаха пик от 255 млн. броя. Пазарът в Япония бележи значителен спад – от 19,8 млн. през 2011 г. до 7,5 млн. през 2012 г. Броят на продадените плазмени телевизори пък е намалял от 13,9 милиона броя през 2011 г. до 8,9 млн. през миналата година.

още от категорията

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Промпт-инженерството вече не е тренди професия

TechNews.bg

7 въпроса, които да зададем на Cybersecurity Forum 2025

Мария Малцева

Центровете за данни издържаха на „блекаута”

TechNews.bg

Как митата влияят върху пазара на изкуствен интелект

TechNews.bg

Повече роботи, отколкото хора, посещават онлайн магазините

TechNews.bg

2 коментара

pepo gaikata 21/03/2013 at 23:02

Всичко до време……..

Отговор
pepo gaikata 21/03/2013 at 23:00

wsqko cudo za 3 dni…

Отговор

Коментари