TechNews.bg
актуалноновиниоблакът

Потребителите искат прости и удобни банкови сайтове

Банковите сайтове са едни от най-неудобните за управление на личните финанси, твърди проучване
Банковите сайтове са едни от най-неудобните за управление на личните финанси, твърди проучване

Мнението на потребителите за това как трябва да изглеждат банковите сайтове се разминава с приоритетите на самите финансови институции, разкри проучване.

Оказва се, че клиентите оценяват банковите уеб страници със 17% по-ниско от средния уеб сайт, твърди анализът на Change Sciences Group. Изследването обхваща 15 сайта на популярни банки и ги сравнява със сайтовете на различни други компании, вкл. пенсионни фондове и онлайн магазини.

Резултатите показват, че най-важните качества на финансовия сайт от гледна точка на потребителя са простотата и удобството. Значително по-слаб е интересът на потребителите към броя на опциите, промоционалните кампании и широката продуктова гама в банковия сайт. В същото време финансовите институции поставят акцент предимно върху тези качества на сайтовете си.

Изследването сравнява и онлайн услугите за управление на личните финанси. Оказва се, че банковите сайтове са едни от най-неудобните за тази цел. Според потребителите, големите онлайн магазини от рода на Amazon и Walmart са по-удобни с 25% от сайтовете на търговските банки. Последните отстъпват с 20% и на специализираните сайтове за управление на лични финанси като Mint.com.

Сайтовете на търговските банки заемат последно място сред всички сайтове на финансови институции по степен на удовлетвореност на потребителите (50%). Много по-добре се представят сайтовете на банки за корпоративни клиенти, от които са доволни над 65% от потребителите.

Изследването установява също големи различия в качеството на сайтовете на търговските банки. Въпреки ниското им ниво като цяло, лидерите изпреварват средняците с почти 20%. Като проблем потребителите посочват неразбираемите и нежелани промоции, не-интуитивната навигация и излишното описание на продукти, сочи анализът.

Банките и кредитните организации трябва да преразгледат своите приоритети по отношение на сайтовете. Потребителите очевидно искат простота на използване и удобство, което обяснява високата популярност на сайтове, които отговарят на тези изисквания, коментират анализаторите от Change Sciences.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

1 коментар

Николай 17/12/2013 at 19:53

Потребителите искат искат „прости и удобни” сайтове като цяло 🙂

Отговор

Коментари