TechNews.bg
бизнесводещи новининовини

„Умен” е всеки трети продаден телевизор

Популярността на технологията Smart TV следва да се измерва не по броя на съвместимите устройства, а по използването й
Популярността на технологията Smart TV следва да се измерва не по броя на съвместимите устройства, а по използването й

Всеки трети продаден телевизор през 2013 година е бил „умен”, сочи проучване на анализаторската компания Strategy Analytics.

Популярността на технологията Smart TV, която позволява свързване на телевизора към интернет, покупка на съдържание непосредствено от екрана и ползване на редица други функции, нараства. Смарт възможности могат да се открият в 76 милиона от телевизорите, пуснати през миналата година.

По данни на Strategy Analytics, доставките на смарт телевизори са нараснали с 55% през 2013 г. Тези устройства вече заемат една трета от световния пазар на телевизори и 45% от продажбите в Западна Европа.

Прогнозите сочат, че през 2014 г. делът на Smart TV при плоскопанелните телевизори ще достигне 44% в световен мащаб, а след три години – ще нарасне до до 73%. Очаква се към 2017 г. всички телевизори от среден и висок клас да поддържат IP връзки.

Популярността на технологията Smart TV обаче следва да се измерва не по броя на съвместимите устройства, а по използването й, смята анализаторът Ерик Смит. В момента от разширените интернет възможности на телевизорите се възползват само половината от притежателите на Smart TV в САЩ и Европа.

Това означава, че производителите на телевизори трябва да добавят нови приложения и услуги, за да подтикнат потребителите към по-активно използване на смарт платформата, заключава Ерик Смит.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

4 коментара

Рекламчо 05/02/2014 at 16:26

“Това означава, че производителите на телевизори трябва да добавят нови приложения и услуги”. Да добавят приложение за автоматично заглушаване звука на рекламите. Както се казва: “а дано, ама надали”. 🙂

Отговор
:o) 05/02/2014 at 09:27

Винаги в тези статии се пропуска едно просто нещо 🙂
Производителите свалиха гащите и думичката “СМАРТ” от нещо много скъпо дето щеше да им носи баснословни приходи, беше набутано в нормалния ценови клас телевизори 🙂
Опитаха се да ги продават по 3-4 бона, ама нанайси, както казват в ‘маалата 😉

Оттам нататък, да вече всеки трети е смарт 🙂
Догодина, всеки ще е смарт, а всеки трети ще е 4К, само гледайте 🙂

Отговор
Юзер 04/02/2014 at 12:12

Какво толкова смарт има? Телевизора да е с вграден или просто свързан към компютър.
Всеки може сам да си го направи. Има компютри с размерите на цифровите декодери.

Отговор
Mir4o 04/02/2014 at 12:03

При положение, че средностатистическия потребител използва 3-4 бутона от дистанционното на телевизора, не виждам смисъл от Смарт функциите му. ON/Off, Volume +/-, Source- това са, всичко останало се поема от STB-то на доставчика на кабелна/ефирна телевизия. Не си представям, че ще отворя браузър на ТВ-то и ще въвеждам адреси с дистанционното. А пък малоумното ръкомахане и говорене/викане срещу екрана ме връща в годините назад, с мила гледка от кварталната кръчма, в която редовните посетители гледат мач на по биричка и благославят играчи и съдии:)

Отговор

Коментари