
Три големи аутсорсинг компании ще отворят офиси в Пловдив през следващите няколко месеца, съобщи кметът инж. Иван Тотев на пресконференция по повод форума за аутсорсинг, който се състоя вчера в Града на тепетата. „Пловдив има потенциал за разкриване на поне пет хиляди нови работни места в сектора в следващите години”, каза Тотев.
В началото на 2015 г. компанията 60К ще отвори офис в Пловдив със 100 души персонал, като по-късно броят им ще достигне 150-200 души. Сред задължителните изисквания за работа ще бъдат владеенето на английски език, а специфичните умения за работа в компанията ще бъдат развивани чрез вътрешни обучения и практики, уточниха от 60К.
Подобни бизнес планове имат също компаниите Scale Focus и Unify. Пловдив е привлекателен за аутсорсинг бизнеса, заради съчетанието между университети, достъпни наеми на офис площи и подкрепа от страна на община Пловдив към фирмите.
Над 250 представители на аутсорсинг бизнеса участваха на форума „Outsourcing Destination Bulgaria”, който очерта тенденциите за развитие на сектора в бъдеще и повдигна актуални въпроси за човешкия капитал, компетенциите, сътрудничеството със образователните институции и възможностите за инвестиции извън пределите на столицата.
Пловдив се разглежда като втора аутсорсинг дестинация у нас след София, стана ясно на форума. „Добрите демографски показатели, стратегическото географско положение, високото качество на живот и развитата образователна система нареждат Пловдив като втория притегателен център в България за инвестиции в информационните технологии и аутсорсинг на бизнес процесите”, каза заместник-кметът Стефан Стоянов.
Проблемът с човешкия капитал могат да бъдат решени с реформи в образователната система, сътрудничество при разработване на проекти и привличане на преподаватели с опит от индустрията в учебните заведения, посочиха участници във форума. Чуха се предложения за преквалификация на специалисти и наемане на кадри от чужбина, както и за промени в програмите за средно образование с цел оценяване на компетентностите на учениците, а не на техните знания и умения.
Според председателя на Българската аутсорсинг асоциация Стефан Бумов, необходима е ясна стратегия за адаптиране на учебните програми към реалностите на пазара. „Този процес задължително трябва да бъде динамичен, защото изискванията на бизнес средата се менят бързо”, обясни още той.
1 коментар
човешкия капитал В АУТСОРСИНГА? – АЛО, МНОГО НАПУДРЕНА СТАТИЯТА, ВЕ! ЗА ЕДНО ИШЛЕМЕ КАКВИ ТОЛКОЗ КАДРИ ВИ ТРЯБВАТ? ОТ ПАКИСТАН И ИНДИЯ СЕ МЕСТЯТ ИЗРОДИТЕ ТУКА, ЧЕ СМЕ ОП- БЛИЗО ДО ЗАПАДА, А ТРУДА НИ Е ПО- ЕВТИН ОТ МАНГАСАРИТЕ ВЕЧЕ!