TechNews.bg
актуалноинтернетновини

Китай предизвиква САЩ в онлайн бизнеса

Броят на интернет потребителите в Китай е 2,5 пъти по-голям отколкото в САЩ, което обуславя огромния успех на местните компании
Броят на интернет потребителите в Китай е 2,5 пъти по-голям отколкото в САЩ, което обуславя огромния успех на местните компании

Компаниите от Силициевата долина все още са най-големи в интернет индустрията, но китайските играчи бележат най-висок растеж, твърди изследване на Strategy Analytics.

Четири от десетте най-бързо развиващи се компании в сферата на цифровия бизнес са от Китай. Към тях се отнасят търсачката Baidu, интернет холдингът Tencent, разработчикът на софтуер за сигурност Qihoo и интернет гигантът Sina Corp, като последните две оперират с централи в САЩ.

Същевременно, най-голям играч на интернет пазара продължава да бъде Google с приходи от онлайн бизнес в размер на 31,4 млрд. долара през първата половина на годината. На второ място е интернет търговецът Amazon, чийто доходи за същия период възлизат на 10,3 млрд. долара.

В челната тройка попада социалната мрежа Facebook, която за половин година е генерирала приходи от онлайн бизнес на стойност 5,4 млрд. долара. Близко до нея е Tencent, следвана от Apple, която е заработила 4,6 млрд. долара от онлайн магазина iTunes.

Търсачката Baidu заема шесто място, а в челната десетка попадат още Yahoo, Netflix, подразделението Yahoo Japan и Microsoft Online Services. Според авторите на анализа, американските компании вече не могат да си затварят очите за конкурентите от Китай, бизнесът на които расте стремително.

Бързо нарастващият китайски интернет бизнес предизвиква историческото господство на компаниите от САЩ. От това дали китайците ще могат да повторят своя успех извън родината си зависи по-нататъшното развитие на събитията и, в частност, дали те ще застрашат световното господство на САЩ, отбелязва Strategy Analytics.

В момента китайските интернет гиганти са слабо известни на международната сцена. Но те постигат големи успехи, тъй като в Китай броят на интернет потребителите е 2,5 пъти повече, отколкото в САЩ.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

5 коментара

Драгомир 12/12/2014 at 21:00

Наистина китайците не правят иновации – просто защото могат да си ги вземат иновациите безплатно. Трябва да си глупак, за да инвестираш в нещо, за което не е нужно да хабиш пари.
То и затова работят с такава ниска надценка (за иновации не плащат) и избиват всякакъв чуждестранен бизнес на тази основа…

Отговор
:o) 12/12/2014 at 11:02

Китайските компании могат да растат само на собствения си вътрешен, контролиран, комунистически “пазар”.
Няма китайска компания, която да е внесла иновация в нещо по света.
Там са по копирането и по работата на ишлеме с много хлебарки/много индианец.
Иновациите и промените се измислят в по-развити общества.

Отговор
;) 11/12/2014 at 20:57

Я па ти! Като са толкова велики, що досега не са го завзели тоя свят?

Отговор
Юзвер 11/12/2014 at 11:23

Китайците са велики. Много векове преди създаването другите държави като и америка не е съществувала в Китай първи почнали да ползват книжни пари. Имат и много други постижения въпрос на време е светът да стане изцяло Китайски.

Отговор
Аман_от_Тъпаци 11/12/2014 at 09:44

Няма си ни една от тия китации . Да си ровят там където искат.Много боб имат да ядът докато догонят истинските компании.

Отговор

Коментари