TechNews.bg
актуалноновини

Европейски брандове дават отпор на китайските

Брандове като Wiko противостоят на азиатските си конкуренти, като прилагат техния бизнес модел
Брандове като Wiko противостоят на азиатските си конкуренти, като прилагат техния бизнес модел

Китайските производители заляха пазара в Европа със смартфони от начално ниво. Играчи като Huawei, Lenovo и TCL (търговска марка на Alcatel) предлагат в ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка) широк асортимент от устройства с цени в диапазона от 50 до 200 евро.

Регионални брандове от Европа обаче намериха начин да противостоят на азиатските си конкуренти. Те оптимизираха каналите за доставки, като включиха във веригата производители от Китай и така се възползваха от същия модел, който прилагат китайските брандове.

В резултат на този подход, брандове като Wiko, Fly и Prestigio укрепиха позициите си в региона на EMEA и се превърнаха в реална заплаха за производителите от Китай, пише digitimes.com, позовавайки се на източници от индустрията.

Френската компания Wiko, например, контролира 15% от пазара на смартфони в своята страна. По дял тя отстъпва само на Samsung и изпреварва играчи като Apple, LG и Sony.

Wiko постигна успех, благодарение на партньорството с китайския производител TINNO Mobile Technology, който е един от основните й акционери. Смартфоните на Wiko се произвеждат в заводите на TINNO Mobile в Шънджън, Китай.

Друг популярен бранд в EMEA е Fly с централен офис във Великобритания. Компанията произвежда своите смартфони съвместно с китайската Ningbo Bird. В момента Fly държи над 10% на някои европейски пазари.

Търсени на европейския пазар са и смартфоните на Prestigio – базираната В Кипър компания предлага устройства от начално и средн ниво и владее над 10% от пазарите в Словакия и Беларус, например. Марката е добре позната и в България.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

5 коментара

:o) 29/12/2014 at 13:12

Всичко е въпрос на логистика и митници.
“Европейски бренд” правен в Китай, бори Китайските брендове…смех 🙂
Хората трябва да знаят ВСИЧКО се прави в Китай.
Нямате шанс…

Отговор
simo 25/12/2014 at 20:22

nanaiiiiki 🙂

Отговор
Ву Лин 25/12/2014 at 17:10

Уважавам Китай и искам да си купувам само от китайци китайски телефони.

Чудят се европейските цигански фирми как да ни лъжат, че са европейски продукти и как да надуят цената. Грозни европейски имена на марки къде ми и е по-добре звучи хуя-вей.

Отговор
Lu 25/12/2014 at 15:27

Така е, но тук става въпрос , за борбата, кой, да ги продава.

Отговор
:) 25/12/2014 at 10:55

тоест пак китайски боклуци с европейски имена 🙂 И къде е отпора ?

Отговор

Коментари