TechNews.bg
водещи новининовинитехнологии

НАСА трасира пътя на електрическите самолети

Самолетът на НАСА има 18 самостоятелно задвижвани електрически мотора, които се захранват от литиево-фосфатни батерии
Самолетът на НАСА има 18 самостоятелно задвижвани електрически мотора, които се захранват от литиево-фосфатни батерии

НАСА работи върху амбициозен проект, който може да ускори прехода към електрически самолети. Начинанието на космическата агенция обещава значително да намали зависимостта на авио-индустрията от изкопаемите горива.

Концептуалният електрически самолет на НАСА използва технология за асинхронно задвижване, наречена LEAPTech. Тя може да преобрази авиационната индустрия, но на пръв поглед е наистина доста странна, пише GreenTech.bg.

Проектиран в партньорство с Empirical Systems Aerospace (ESAero) и Joby Aviation, самолетът има 18 самостоятелно задвижвани електрически мотора, които се захранват от литиево-фосфатни батерии. Последните са фиксирани към крилото, като заемат една трета от размера на крилата на конвенционалните самолети.

Ако тестовете се окажат успешни, НАСА ще разработи четириместен самолет с два двигателя, който използва електрическо задвижване по LEAPTech технология. Това навярно ще стане в рамките на следващите две години.

Според Joby Aviation, технологията LEAPTech може да доведе до значително подобрение на ефективността (60 на сто по-малко съпротивление), по-високо качество на возене, както и по-добра ветрова чувствителност чрез удвояване на натоварването на крилото.

Всеки мотор може да се управлява самостоятелно за оптимизиране на работата. С помощта на няколко двигателя с витла на по-ниска скорост електрическият самолет става и значително по-тих, в сравнение с конвенционалните самолети от този вид.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

1 коментар

Anonymous 02/04/2015 at 10:42

Супер! Висока ефективност при двойно по-високо натоварване на крилото… т.е. пада като камък, ако двигателите спрат…

Отговор