TechNews.bg
актуалноновини

Провалът на Watch грози репутацията на Apple

Показателно за краха на проекта Watch е, че досега Apple нито веднъж не е съобщила за броя на продадените устройства
Показателно за краха на проекта Watch е, че досега Apple нито веднъж не е съобщила за броя на продадените устройства

Продажбите на умни часовници Apple Watch намаляха 10 пъти в САЩ, в сравнение с първата седмица от старта на предварителните поръчки на 10 април, по данни от анализаторската компания Slice Intelligence.

В пиковия период Apple продаваше по 200 хиляди устройства на ден. Сега обаче дневните продажби на Watch не достигат и 20 хиляди, а според някои източници – дори са под 10 хиляди. Две трети от всички продадени Apple Watch на територията на САЩ се падат на модела Sport, който е най-евтиният от съществуващите и струва 349 долара.

Линията включва моделите Watch Sport, Watch и Watch Edition, като първият от тях има метален корпус, вторият е от неръждаема стомана и струва $549, докато топ моделът Watch Edition се предлага за $10 000. До момента Apple е продала на американския пазар само две хиляди бройки от Watch Edition, твърдят анализаторите.

Показателно за краха на проекта Watch е, че досега Apple нито веднъж не е съобщила за броя на продадените устройства. Ситуацията е изключителна, като се има предвид, че повечето продукти на компанията по правило са успешни и тя с удоволствие разкрива данни за продажбите.

Според изследователската компания Trefis, смарт часовникът съставлява само 4% от капитализацията на Apple. С други думи, провалът на този продукт няма да е толкова страшен за компанията. Но несъмнено ще навреди на репутацията й, отбелязва MarketWatch.

Проблемът е най-вече в това, че Watch е първият продукт, разработен изцяло и пуснат на пазара без участието на бившия изпълнителен директор на Apple – Стив Джобс, който почина през 2011 г. Провалът на Watch може да доведе до съмнения, че Apple e способна да създава иновативни продукти без своя основател и визионер Стив Джобс.

Пазарните наблюдатели смятат, че грешката на Apple се състои в неправилното позициониране на устройството. Компанията реши, че Watch може да бъде украшение и пусна модели със златен корпус и кожа. Watch обаче е преди всичко технологичен продукт, поради което е обречен на обезценяване, за разлика от скъпоценностите, които с времето дори поскъпват.

Позиционирането на Watch като фитнес продукт също се оказа неудачно. Неговите алтернативи, фитнес гривните от компании като Fitbit, Jawbone и Xiaomi, са доста по-евтини, имат много по-ясно предназначение и работят както с iPhone, така и с Android смартфони. Всичко това ги прави по-привлекателни за потребителите.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

8 коментара

12 10/07/2015 at 23:37

Тим Кук се провали с неговата мечта от 5 годишен да си говори на часовника. Трябва да си много прост за да си мислиш че такъв скъп и ненужен продукт има бъдеще. Хората имат часовник на телефона си и не искат да си следят пулса през 5 минути. Да не говорим че екрана е много малък, то на телефона постоянно се увеличава екрана в последните години, те тръгнали да правят часовик с тъчскрийн. Абсолютна идиотщина.

Отговор
apple 10/07/2015 at 13:24

apple (-6%) за 5 дни
преди още официално да са обявили провал

Отговор
:-) 10/07/2015 at 10:59

До момента Apple е продала на американския пазар само две хиляди бройки от Watch Edition, твърдят анализаторите.

2k x 10k …Аз и толкова не очаквах.

Отговор
1 10/07/2015 at 09:23

DO 1 Идеше реч кое е метал и кое не е, ама като си рекъл, чакаме новата играчка на Апле. Рев голям за това апле, но всъшност темата беше какво е неръждаемата стомана и златото – метали или нещо друго. За алумина и бакъра няма да питам, че става спложно и може да ми изкараш проектите на апле за 2100г. вместо отговор. А това, че масово мислите, че метал е само джелезото, ми е ясно.

Отговор
iShit 09/07/2015 at 15:30

От наръфаната ябълка трябва да започнат работа и по iBrain, за да компенсират умствения дефицит на празноглавите си клиенти.

Отговор
До 1 09/07/2015 at 13:52

Казваш,че другите са неграмотни,а ти самия си допуснал хиляди грешки в 6 реда текст.Първо гледай себе си,а тогава коментирай.
Относно темата:готви се нов аппле часовник и заради това потребителите изчакват за момента.Но и спор няма,че продажбите не са много силни!

Отговор
1 09/07/2015 at 12:59

Интересно неръждемата стомана какво е и златото също, щото според статията металът е само на първия часовник. Журналята – метали а група елементи, един от които е ЖЕЛЯАЗОТО. Златото също е метал, както и алуминия. Би трябвало да сте го учили в трети клас по човек и природа. Ама да не се учудваме, щото за 20 годишните желяото е метал, а алуминият е алумин, медта бакър и т.н. НЕГРАМОТЕН НАРОД. И ГЛУПАВ.

Отговор
Уруд 09/07/2015 at 11:40

Yes !!!!! Дано дано !!!

Отговор