
Администрацията на италианския град Пезаро се отказа от използване на отворения офис пакет OpenOffice и премина към Microsoft Office 365. Решението ще доведе до 80% икономии в общата цена на притежание, вкл. внедряване, поддръжка, плащане за абонаменти и други разходи, съобщи ZDNet.
В периода от 2011 до 2014 г. градската управа обучи около 500 служители за работа с OpenOffice, но в крайна сметка администрацията се отказа от отворения офис пакет в полза на софтуера на Microsoft. По думите на Стефано Брусколи, шеф на отдела по статистика и ИТ, икономията при прехода към Office 365 ще дойде главно от внедряването.
След избора на OpenOffice, Пезаро се сблъсква с необходимостта от значителни разходи за внедряване на пакета, за които администрацията не е подозирала по-рано. Възникнали са редица усложнения, вкл. невъзможност за използване на някои функционалности.
Нещо повече, ИТ отделът не е успял да намери удачна алтернатива на Access, в резултат на което се е наложило използване на хибридна конфигурация, т.е. две решения едновременно. Всичко това е довело на по-късен етап до разрушителни последствия.
Основната сложност в проекта е била обезпечаването на съвместимостта между пакетите. Изразходвано е неимоверно много време, което би могло да се оползотвори по-ефективно. Ежедневно, всеки от приблизително 300 служители на администрацията е губел по 15 минути на ден за решавана не проблема със съвместимостта.
Според изследване на Netics, извършено по поръчка на общината и Microsoft, годишните разходи за OpenOffice възлизат на 530,38 евро на потребител, като 93% от тази сума е за внедряване на пакета.
От друга страна, Office 365 струва на администрацията 197,49 евро годишно за един потребител. По-малкият разход е обусловен на първо място от факта, че служителите са добре запознати с продуктите на Microsoft, и на второ място от това, че не се налагат усилия за обезпечавана на съвместимост на форматите.
28 коментара
Прочетох статията и ми прави впечатление следното:
“годишните разходи за OpenOffice възлизат на 530,38 евро на потребител, като 93% от тази сума е за ВНЕДРЯВАНЕ НА ПАКЕТА”
Съответно
1-ва година : 37.12 /офис пакет/ 493.26 /внедряване/
2-ра година : 37.12 /офис пакет/
3-та година : 37.12 /офис пакет/
4-та година : 37.12 /офис пакет/
5-та година : 37.12 /офис пакет/
Разходи за OpenOffice за 5 години : 678.86
Разходи за Office 365 за 5 години по 197,49 = 987.45
Икономия 308.95 за 5 години ползване на OpenOffice
Икономия 1110.44 за 10 години ползване на OpenOffice
ВАЖНО: Има ли гаранция че цената на “Office 365” ще е същата след 10 години.
PS: Голямата комисионна си е голяма комисионна във всяка една точка на света.
Няма клишета. Клишетата ги говорят такива като теб. И тези повтарящи една и съща лъжа. Най-лошото е, че такива “многознайковци” се изказват без да са инсталирали някаква Линукс дистрибуция, без да са пробвали нещо въобще. Чели-недочели, чули-недочули, видяли-невидяли те знаят всичко. Такива съм ги виждал… Въпреки, че примерът който ще дам е нищожен и смешен за теб, мога да потвърдя за един работещ компютър (от общо 2) в изнесен офис на администрация, който работи с Убунту и ЛибреОфис. Там се работи само с документи на Word и Excel. Обменят се документи и с другите офиси. Проблеми засега няма. Пощата и деловодната програма са през уеб. Представи си потребителят сам си инсталира принтера.
Какви “факти”? Не виждам някой от вас да е дал факти къде и как успешно е внедрил ЛибреОфис? Тия неща дето ги дрънкате всеки сам може да ги провери – от първа ръка може да инсталира и двата пакета и да сравни! Ама говорим за друго – бизнес, администрация! Там нещо се ослушвате и си карате с клишетата!
Асене явно не можеш да чИтеш факти и по-празен от твоят коментар тук няма.
Абе какво стана с ФАКТИТЕ? Докога празни приказки?!
Няма да се свършат конете с капаци.
Как може да се помогне на ограничените и необразовани хора? Да си ползват пиратските боклуци с троянски коне и да си мислят, че минават на тънко и да мрънкат какви ИТ експерти са, които могат само да карат на боклуците от една единствена компания Microsoft и да плюят всичко останало.
Примери и Факти и факти има достатъчно много, но само за хората, които не са кьорави и с капаци.
За пример алтернатива и заместител на Microsoft Office Access
има и то не една и две, повече като:
LibreOffice – Base
Apache OpenOffice Base
и други
Micorsoft и партньори си мислят че лъжите повторени 100 пъти стават истина – за жалост има достатъчно глупави хора, които вярват на всичко какво им се каже рекламата по ТВ или във медиите.
То затова на стадата овце им требва овчар пъдар да ги насочва.
Игрите са много курвенски. Нарочно направени разкрачени предварително наиграни постановки от Microsoft – да се ползува туй платеното и затвореното едновременно с онова свободното и отвореното.
При истински и реален случай на миграция от една система на друга в дадена организация Х ще бъде единствено и 100% ефективна само ако се извърши пълен преход изцяло към новата по-добра, отворена и свободна система. Без разкрачена курвенска поза хем туй и хем онуй едновременно.
Набийте си го в главите отворения софтуер и отворените стандарти гарантират 100% прозрачност и оперативна съвместимост.
Проблемът е в затвореният софтуер в който се крие код и спецификации единствено с цел да се пречи и да няма 100% съвместимост със системите на конкурентни системи.
Така че проблема в затвореният боклук на Micrsoft, а не на отворените системи.
Слушай. не си заслужава да си губя времето да обяснявам на такива като теб – коне с капаци, какво работи, как работи и къде работи. Аз лично спрях да се занимавам с уиндоус след реката от боклуци последвала ХР. Също и с бъгавия им офис. Който иска да си губи времето да тегли торенти, серийни номера, кракове и като чета, първо инсталирали 8-ца, регистрали я, после отгоре 10-ка. Мазачи. Еми губете си времето. Айде като вземете да си купувате ОС-ма и програмите тогава се хвалете какви разбирачи сте.
Е, стига тирирамби бе – всичко е предъвквано хиляди пъти под такива новини! ФАКТИ ДАЙТЕ ! ФАКТИ как, къде и колко успешно сте заменили Офис с ЛибреОфис! Направете го – стига приказки 20 години! Поканете ни в една организация или фирма да видим и да пипнем – приказките не струват нищо!