Трябва да очакваме огромни промени в областта на автомобилите, заяви Тим Кук, главният изпълнителен директор на Apple, по време на технологична конференция в Южна Калифорния, организирана от Уол Стрийт Джърнъл.
Автомобилният сектор се намира в точка на преход към огромни промени, а не просто в етап на еволюционни изменения, казва Кук. По неговите думи, серия от технологични пробиви ще даде рядка възможност на външни за индустрията компании да влязат в автомобилния бизнес.
Тим Кук смята, че софтуерът ще става все по-важен компонент в автомобилите и, че автономното управление ще придобие огромна роля. Електромобилите са заплаха за традиционните производители, доколкото много важни технологии в тази сфера вече не се базират на концепцията на двигателите с вътрешно горене.
Публична тайна е, че Apple сформира екип от автомобилни специалисти и крои планове да се включи на този пазар. Засега обаче няма потвърждение от компанията, че тя възнамерява да пусне собствен автомобил.
В момента целта на Apple е да спечели благоразположението на авто-любителите, да ги убеди да използват системата CarPlay, която позволява включване на iPhone като информационно, комуникационно и развлекателно устройство в автомобила.
Според Тим Кук, собствените мултимедийни системи на автомобилните производители не впечатляват авто-любителите, което разкрива големи възможности за технологичните компании за проникване на този пазар.
По-рано Уол Стрит Джърнъл съобщи, че Apple планира да пусне собствен електромобил през 2019 г. Проектът по неговото създаване носи името Титан, според неофициалните източници на американската медия.
8 коментара
За американските компании електромобилите ще станат демоде в момента, в който германците се намесят в играта.
Твърдението, че Епъл не е технологична компания, принадлежи на Стив Джобс. На Китай не се пада 5% от работата по който и да е продукт. Защо? Ами защото повечето суровини се добиват там, повечето компоненти се произвеждат там, там се сглобяват устройствата, там се тестват и настройват. В общия случай, около 5% от работата по устройстватра на Епъл се падат на… Епъл 😉
Apple прави поредната “революция”, този път при колите.
Придобива патент за неща като превозно средство с 4 колела, фарове, и места за возене.
Всички производители са длъжни да плащат такси на Apple.
Сега серизоно вече – хубаво е, че големи играчи наблягат на ел. автомобили, както и на автономните. Ако разчитаме на закоравелите петролни компании и старите прозиводители, ще си караме на бензин докато свърши, после ще му мислим.
Наистина интересни години предстоят за автомобилостроенето.
Относно автомобила, не е изненада, че точно сега се появяват нови играчи.
За да навлезе нова компания на пазара, вече не е нужна експертиза в двигатели с вътрешно горене, инжекциони, филтри, скоростни кутии, диференциали, кардани, охладителни системи и прочее. 70% от компонентите на един съвременен дизелов/бензинов автомобил са абсолютно ненужни при електромобилите.
Електрическите двигатели имат изключително проста конструкция, могат да бъдат смалявани значително и имат нужда само от един кабел да им доставя ток. Система за задвижване на 4-те колела представлява електронна синхронизация на 4 двигателя – по един за всяко колело.
Естествено, експертизата относно стабилност на пътя, разпределение на теглото на автомобила и т.н. и т.н., си остава фактор. Но, предимството на старите производители е значително по-малко.
123, спри лакочистителя, не ти действа добре на стомаха.
В Китай сглобяват iPhone, но кратка справка показва, че основните доставчици на компоненти са Тайван, Германия и Япония. Те задружно доставят около 70% от компонентите, като множество други държави, включително европейски, доставят останалото.
На китай се пада около 5% от работата по телефона, т.е. ръчният труд, който все още не е автоматизиран. Всъщност, дори роботите, които Foxconn ползват при сглобяването на iPhone, са проектирани от инженери на Apple.
Проектирането е основният, да не кажа единственият съществен процес в създаването на каквато и да е стока. И е единственият, който носи някакъв реален напредък. Дори производствата напредват единствено благодарение на проектирането на нови машини за производство.
Но, явно ти си поредният копач – “Язе държим мистрията, ‘начи язе я измисуих та’а сграда!”
123 а ти откога взе да разбираш от какво разбират Епъл. И като цяло нещо си изпаднал в делириум. Не били технологична компания !!! Ами какви са при положение, че имат натрупан паричен актив сравним с външният дълг на нашата държава.
Едно от нещата за които се говори е, че ще развиват софтуера за автономни автомобили. Нещо което аз очаквам с нетърпение за да се отърва от страха да седна в кола, при всички идиоти, пияни и дрогирани дето са на пътя. Че и на тротоар или спирка да стоя ме е страх, че и там трепат хора.
Хубаво е и че не са единствените.
Голям дизайнер!
Абе тези от кога взеха да разбират и от автомобили? ТО май скоро ще си седим в къщи и ще караме софтуерни автомобили, че реални няма да има кой да произведе. Лошото е, че ако не са китайците, няма да има кой да произведе айфоня и другите устройства, на които ще подкараме софтуерните автомобили. Не ви ли писна от лъжи, една от които е, че аппле са технологична компания.