TechNews.bg
бизнесводещи новининовини

Microsoft се намесва в продажбата на Yahoo

Yahoo е пред продажба, а Microsoft иска всячески да запази влиянието си върху нея
Yahoo е пред продажба, а Microsoft иска всячески да запази влиянието си върху нея

Microsoft е предложила на частни инвестиционни фондове заем за придобиване на интернет компанията Yahoo – отдавнашна цел на Редмънд, предад Re/code, позовавайки се на осведомени източници.

Шефове на софтуерната корпорация вече са срещнали с потенциални компании, заинтересовани от сделка, и са изложили своите конкретни планове. В момента обаче все още няма сключено споразумение между Microsoft и инвестиционните фондове.

Преговорите имат изключително проучвателен характер – Microsoft иска да се убеди, че в случай на продажба на Yahoo, ще може да запази партньорски отношения с новия собственик.

През февруари тази година Yahoo обяви намерението си да продаде своя основен бизнес, който се състои от група сайтове, носещи приходи от реклама. Пазарната капитализация на основния бизнес на Yahoo е под нулата.

Докато стойността на влизащата в Yahoo дъщерна компания Alibaba възлиза на $32,6 млрд., то цялата пазарна стойност на Yahoo се оценява на $32,5 млрд., именно поради факта, че основният й бизнес е губещ.

Анализаторите не се наемат да посочат колко би дал потенциален купувач за активите на Yahoo. Според запознати източници, Yahoo разчита да получи от продажбата $10 млрд.

По-рано тази седмица Yahoo започна преговори със стратегически инвеститори, сред които AT&T, Verizon и Comcast. На следващ етап компанията планира да премине към преговори директно с инвестиционни фондове.

Още през 2008 г. Microsoft се опита да погълне Yahoo, като й предложи $47,5 млрд. Yahoo обаче отхвърли предложението, като го определи за подценяващо, въпреки че то надвишаваше с 60% пазарната стойност на компанията.

На следващата година двете компании се договориха за партньорство в продължение на 10 години, съгласно условията на което Yahoo прехвърли всички свои услуги към търсачката Bing, а в замяна получи право да продава реклама от търсенето в сайтовете на Microsoft.

Партньорството с Yahoo изигра важна роля за увеличаване на дела на Bing на пазара за интернет търсене в САЩ. През 2015 г. търсачката на Microsoft за първи път достигна 20%, докато през 2009 г. имаше само 8,4%.

През 2013 г. изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майер се оплака от сътрудничеството с Microsoft, тъй като с нарастване на дела на Bing на пазара за търсене в САЩ, в същата пропорция намаля делът на Yahoo. Според Майер, задачата на партньорството е да нарастват пазарните позиции и на двете компании, а не да преминават от едната в другата.

Миналата година двете компании се договориха да променят условията за сътрудничество, в резултат на което Yahoo получи повече контрол върху резултатите от търсене на десктопи и мобилни устройства.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

3 коментара

Фофу 29/03/2016 at 18:44

То само тоя да беше …

Отговор
:) 26/03/2016 at 13:53

В големи филми си се вкарал.

Отговор
HA 26/03/2016 at 09:26

Micro$oft чрез измама и прехвърляне на собственост се обогатяват? Че не започнаха ли така с DOS, която купиха за мижава сума и продадоха за милиони или с MacOS, която използвайки глупостта да ги наемат копираха и нарекоха Window$? Каква изненада има тук? Който не се учи от грашките историята е обречен да ги повтори…

Отговор

Коментари