TechNews.bg
актуалное-обществоновини

Зукърбърг: Най-големият риск е да не рискуваш

Ценни съвети на мениджърите даде преуспелият Марк Зукърбърг в интервю за Y Combinator. Според основателя и настоящ CEO на Facebook, най-големият риск, който може да поеме човек, е въобще да не рискува.

Всъщност, това е съвет, който самият Марк Зукърбърг е получил от свой колега – члена на борда на директорите Питър Тил. „В свят, който се променя толкова бързо, най-големият риск, който можем да поемем, е да не предприемаме никакви рискове”, били думите на Тил.

Стагнирането и липсата на промени са гаранция за това, че дадена компания търпи неудачи и не се справя, добавя Зукърбърг. Но мениджърите не бива да мислят, че трябва често да правят големи промени в продуктите. Това би било сигнал, че изпълнителният директор не може да мисли напред, да се вслушва в мнението на общността и да развива постепенно компанията.

„Когато вършите добре своята работа, не е нужно да предприемате големи и безумни промени”, казва Зукърбърг. Като пример той посочва придобиването на Oculus за $2 млрд. Facebook не е могла да направи по-добър продукт със собствени усилия, признала е тази своя слабост и е направила голямата стъпка, купувайки Oculus.

„Купихме Oculus за повече пари. Гледам така на нещата: ако ние можехме да създадем по-добър продукт със собствени сили, щяхме да го направим. Но това не се случи. Екипът на Oculus е най-талантливият в своята област. Затова имаше смисъл да направим подобна стъпка”, откровен е Зукърбърг.

По неговите думи, работа на изпълнителния директор е да действа така, че да не изпада в положение, в което да взима безумни решения. Разбира се, невъзможно е за продължителен период от време да бъдеш преди всички. Затова по-добре да направиш голяма стъпка, отколкото да не я правиш от гордост и нежелание да признаеш, че не си могъл да създадеш нещо по-добро.

Друг пример, на който се позовава Зукърбърг, е пускането на услугата Stories в Instagram. Тази функция беше желана от общността. Компанията не се уплаши от обвиненията в плагиатство и даде на потребителите това, което искаха.

още от категорията

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Samsung инвестира 350 милиона долара в аудио елита

TechNews.bg

Стартира пилотна европейска линия за фотоволтаични покривни керемиди

TechNews.bg

Wiser Technology с два нови проекта по Европейския фонд за отбрана

TechNews.bg

Тестват ново поколение въздушни технологии за гасене на пожари

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

3 коментара

Стойко 18/08/2016 at 08:41

С много милиарди е лесно да се каже.

Отговор
Грух Бау Мяау 17/08/2016 at 20:40

стига със тия бисквитки дробим ги на прасчо с млуеко за закуска

Отговор
user 17/08/2016 at 18:08

Е, ти няма какво да загубиш ако рискуваш, има кой да ти покрие загубите.

Отговор

Коментари