Дистрибуторът Мост Компютри е официалният партньор на компанията за навигационни продукти Мio Technology. Споразумението е сключено още през май, а оттогава досега интересът към устройствата на тайванския производител е нараснал двойно, съобщи на среща с медиите Емил Кирилов, търговски директор на Мост Компютри.

На този пазар Мio се нарежда в топ 3 на световните производители, изпреварвана от Garmin и Tom Tom. За 2007 компанията е продала 4.5 милиона устройства в световен мащаб – навигационни модели за кола, PDA, смартфони с GPS, съобщи Ана Янас, бранд мениджър за Централна и Източна Европа в Mio.
Позициите на Mio са по-силни в Източна Европа, където има 40% от пазара на GPS-и, отколкото в Западна Европа – 10 на сто. Най-голям е делът й в Полша, Румъния и Словакия.
В България компанията има 7% пазарен дял, който вследствие на партньорството с новия официален дистрибутор постепенно се увеличава, коментираха от Mio.
Портфолиото на компанията за 2008 започва от устройства за чиста навигация, като Мoov 200e – на цена 179 евро, до 7-инчов GPS навигатор с FM приемник, фото-, аудио- и видео плейър.

На склад в дистрибутора разполагат с четири различни модела Mio за навигация, без допълнителни екстри, и два PDA, уточни Георги Минчев, мениджър на марката в Мост Компютри.
През октомври се очаква да дойде у нас C725 – навигатор със 7-инчов дисплей с добра резолюция, на който може да се гледа видео или телевизия, подходящ за семейни коли, таксиметрови шофьори, шофьори на камиони.
По характеристики устройството се доближава до конкурентен модел на Pioneer на цена 2450 евро, с тази разлика, че C725 струва около 489 евро, посочи Ана Янас.